اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز عنوان کرد:آمادگی لازم برای مواجهه با آبگرفتگی‌های احتمالی را داریم

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه حساسیت در خصوص آبگرفتگی و فاضلاب اهواز بسیار زیاد شده است، گفت: آمادگی لازم برای مواجهه با آبگرفتگی احتمالی را داریم و پیش بینی های لازم انجام شده است تا در صورت وقوع آبگرفتگی مشکل در کمترین زمان ممکن رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز،سعید دشتی زاده اظهار کرد: با توجه به مشکلات آبگرفتگی در دو سال گذشته در پی بارندگی ها، با وجودی که دفع آب های سطحی جزو تعهدات شهرداری است اما شرکت آبفا در این خصوص ورود کرد و اقدامات مشارکتی بین این دو ارگان در قالب طرح علاج بخشی در نقاط دارای آبگرفتگی آغاز شد که در سال نخست اجرای این طرح، پروژه های تعهد شرکت آبفا حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی افزود: در سال ۹۹ به دلیل ریزش یکسری خطوط فاضلاب، طرح علاج بخشی ۲ در حدود ۸۰ نقطه مصوب شد که ۳۳ نقطه از این تعداد جزو وظایف شرکت آبفا و ۲۳ نقطه جزو تعهدات شهرداری اهواز بود و دیگر طرح ها نیز به صورت مشارکتی باید اجرا می شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: اجرای این پروژه ها پیشرفت خوبی دارند اما با توجه به محدودیت منابع مالی و مشکلات تامین لوله، پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد حاصل نشده و اجرای کار ادامه دارد.

دشتی زاده با بیان اینکه اولویت شرکت آبفا دفع فاضلاب و سپس دفع آب های سطحی است، گفت: قطعا با اجرای این اقدامات و تجهیزاتی که نصب شده نباید مشکلات سال های گذشته در خیابان انقلاب یا زکی زاده تکرار شود.

وی تصریح کرد: نگاه به نقاط پرخطر نگاه پدافندی است. در این خصوص اقدامات خوبی انجام شد به گونه ای که ظرفیت سه ایستگاه پمپاژ فاضلاب غرب اهواز که تقریبا ۸۰ درصد مشکلات غرب اهواز را حل می کنند، ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه حساسیت در خصوص آبگرفتگی و فاضلاب اهواز بسیار زیاد شده است، گفت: آمادگی لازم برای مواجهه با آبگرفتگی احتمالی را داریم و پیش بینی های لازم انجام شده است تا در صورت وقووع آبگرفتگی مشکل در کمترین زمان ممکن رفع شود.

دشتی زاده بیان کرد: البته همزمان اقدامات دیگری در خصوص اصلاح خطوط ریزشی، اورهال کردن ایستگاه های پمپاژ فاضلاب و لایروبی خطوط در حال انجام است.

وی عنوان کرد: اهواز حدود ۲۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب دارد که حدود ۱۰۰۰ کیلومتر آن سنتی است. از مردادماه دو پیمانکار در غرب و شرق اهواز لایروبی خطوط را به صورت سنتی آغاز کردند و تلاش می شود نقاط حادثه خیز لایروبی شوند. تاکنون ۲۲۵ کیلومتر از این خطوط معادل ۱۱ درصد لایروبی شده اند و تلاش می شود این کار تا پایان سال ادامه یابد.

دشتی زاده با اشاره به وضعیت کیفیت آب در پیک دوم التور گفت: ۸۵ تا ۹۰ درصد آب تصفیه خانه های اهواز از منابع بالادستی یعنی از طرح غدیر، سد کرخه، آب حیات، چاه های گلالک شوشتر و کانال سلمان تامین می شود. با توجه به خشکسالی دبی رودخانه کارون کاهش یافته است و با مشکلات خاصی مواجه شدیم اما با تمهیدات اندیشیده شده، این شرایط کنترل شد.

وی گفت: همکاران آبفا و بهداشت پایش آب را به صورت روزانه انجام می دهند و در صورت وقوع مشکل، سریعا اقدامات لازم انجام و مشکل برطرف می شود.

دشتی زاده تصریح کرد: قطعا آبی که در حال تولید و توزیع است استاندارد کیفی خوبی دارد و اگر برخی مواقع به دلیل انشعابات غیرمجاز و فرسودگی شبکه، آلودگی های ثانویه به صورت موردی در شبکه توزیع رخ دهد، سریعا ورود می شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص وضعیت تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز اظهار کرد: قسمت عمده تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز انجام شده است که تنها بحث خط انتقال ورودی به ایستگاه پمپاژ که باید از سه خط راه آهن انجام شود، باقی مانده است.

وی در خصوص اجرای پروژه های دفع آب های سطحی گفت: در این راستا حدود ۳ میلیارد تومان از منابع جاری برای بازسازی تابلو برق ۱۱۰ ایستگاه پمپاژ هزینه شده است.

دشتی زاده با بیان اینکه مهمترین موضوع در جلوگیری از آبگرفتگی بحث تامین پمپ و افزایش ظرفیت ایستگاه های پمپاژ است، عنوان کرد: در دو ماه گذشته حدود ۱۷۰ الکتروپمپ ایستگاه های پمپاژ تعمیر و بازسازی شدند. ۷۰ دستگاه پمپ جدید نیز خریداری شده است.

وی افزود: همچنین در سه ماهه گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ درب منهول در اهواز نصب شده است اما مشکلی که در اهواز داریم این است که آمار سرقت درب های منهول در حال افزایش و نگران کننده است.

دشتی زاده با بیان اینکه امیدواریم سیستم قضایی و نیروی انتظامی سرقت درب منهول ها را پیگیری کنند، با اشاره به مناقصه تامین ۱۲ هزار درب منهول، گفت: به زودی ۱۲ هزار درب منهول دیگر نیز وارد و نصب خواهد شد.

وی بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیز اجرای پروژه توسعه خطوط انتقال فاضلاب و احداث ایستگاه های پمپاژ با مبلغ یک هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان را آغاز کرده است که بر اساس قرارداد منعقد شده، مدت زمان اجرای این پروژه سه سال است که امیدواریم با تکمیل این پروژه ظرف مدت مقرر، پیشرفت طرح جامع فاضلاب اهواز ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند و از ۴۲ درصد کنونی به ۶۲ درصد خواهد رسید.

دشتی زاده ادامه داد: در قالب این پروژه ۱۰۸ کیلومتر خطوط فاضلاب اجرا می شوند که ۱۱ کیلومتر از این خطوط به صورت میکرو تونل (زیرزمینی) خواهد بود. احداث ۱۵ ایستگاه و اورهال کردن ۱۰ ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز در قالب این طرح اجرا می شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: با توجه به پروژه های در حال انجام، قطعا در سال آینده مشکلات فاضلاب اهواز به مراتب کمتر از وضعیت کنونی خواهد بود. البته امیدواریم منابع مالی اجرای این پروژه ها تزریق شود تا این پروژه ها متوقف نشوند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار