اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد:افزایش ۳۰ درصدی تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب

تولید نفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تولید نفت در نیمه دوم سال ۹۹، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تولید در انتهای سال ۱۴۰۰ نسبت به تولید فعلی ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز،با بیان اینکه ۶ بسته امضا شده در مرحله اول افزایش و نگهداشت تولید ۲۸ مخزن در بخش تحت‌الارضی ۵۰ درصد پیشرفت دارند، ادامه داد: پیشرفت این طرح‌ها در بخش سطح‌الارضی حدود ۲۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: در دو مرحله بعدی نیز ۱۹ بسته امضا شد و تنها مناقصه ۲ بسته مربوط به گچساران و قلعه نار باقی مانده که در مراحل نهایی قرار دارد.

محمدی با بیان اینکه مرحله اول مناقصات مربوط به افزایش و نگهداشت تولید در اوایل سال ۹۸ به امضا رسید، گفت: در حال حاضر در بسته مخازن نفتی منصوری و نرگسی و کبود به مرحله تولید رسیده‌ایم. در بسته مخزن کبود، چاه کبود آماده است با توجه به نیاز تولید نفت می‌توان برداشت نفت از این چاه را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه در بسته مخزن نرگسی نیز حدود ۵ هزار بشکه افزایش تولید آماده است، تاکید کرد: ۳ بسته از بسته‌های ۶ گانه اولیه آماده تولید است. در بسته مخزن لالی ۲ حلقه چاه در آینده نزدیک به تولید می‌رسد.

به گفته محمدی، بسته‌های واگذار شده در مرحله دوم در مراحل مختلف پیشرفت‌ قرار دارد و کار در بسته‌های مرحله سوم آغاز شده است.

وی افزود: با اجرای طرح‌های افزایش و نگهداشت تولید در مجموع، ۳۰۰ هزار بشکه نفت به تولید مناطق نفتخیز اضافه می‌شود و به همین میزان نیز از افت تولید در این ۲۸ مخزن جلوگیری خواهد شد.

محمدی به افزایش تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب در نیمه دوم سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد سطح تولید را نسبت به نیمه اول سال ۹۹ افزایش دادیم و برای سال ۱۴۰۰ نیز برنامه مفصلی با نگاه به تولید حداکثری داریم و نسبت به تولید فعلی در انتهای سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۰ درصد افزایش تولید می‌رسیم.

به گفته محمدی، این ۱۰ درصد ۲ معنا دارد از یک سو از ۱۰ درصد از افت تولید جلوگیری می‌شود و از سوی دیگر ۱۰ درصد نفت بیشتری نسبت به برنامه تکلیفی فعلی تولید می‌شود و می‌توان گفت در مجموع ۲۰ درصد افزایش تولید و نگهداشت برداشت را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مناطق نفت‌خیز جنوب آمادگی ۱۰۰ درصدی برای بازگشت تولید به قبل از تحریم‌ها را دارد، ادامه داد: با رفع تحریم‌ها به سرعت حجم تولید را افزایش خواهیم داد.

محمدی با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر تولید نفت گفت: به دلیل خطر کرونا، اجتماعات را به حداقل رساندیم و به دلیل تعطیلات بخشی از پرسنل را در روز در اختیار نداشتیم اما با برنامه‌ریزی‌ها و با وجود مشکلات تحریم و کرونا اثر گذاشته، اجرای به هنگام پروژه‌های محقق شد.

وی تاکید کرد: در کارهای جاری با وجود به کاهش نفرات و کاهش رفت و آمدها با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانستیم تمام تولید برنامه‌ریزی‌شده در سال ۹۹ را اجرا کنیم و با این اقدامات پایه تولید در سال ۱۴۰۰ عدد قابل توجهی در مقایسه با متوسط تولید در سال ۹۹ خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: ۶ درصد پایه تولید را نسبت به برنامه تولید سال ۹۹ اضافه کردیم.

وی به توجه به ساخت داخل در اجرای پروژه‌های مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد و افزود: بر اساس اسناد مناقصه، واردات حداقل ۸۴ قلم کالای اساسی که ساخت داخل است را ممنوع کردیم و با این اقدام، ۸۰ درصد کالای پروژه‌های ۲۸ مخزن در داخل تامین می‌شود.

محمدی تاکید کرد: برای اولین بار با شرکت‌های لوله‌سازی داخلی در بخش ساخت لوله‌های بدون درز وارد مذاکره شدیم و اکنون سفارش لوله‌های مورد نیاز برای افزایش و نگهداشت تولید ۲۸ مخزن در داخل انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های نفتی در این منطقه با رعایت کامل اقدامات زیست محیطی است، افزود: در اجرای ۲۸ مخزن، هیچ گازی فلر نمی شود. همچنین برای نخستین بار، پیوست اجتماعی در این قراردادها داشتیم تا الزامات مسئولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی را انجام دهند.

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه تولید نفت کشور به شمار می رود و بیشتر تعهدات تولید مربوط به این شرکت است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار