اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تأکید کرد:استانداردسازی خدمات درمانی صندوق‌ها به بازنشستگان صنعت نفت

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست برخط با دست‌اندرکاران صندوق‌ها در کشور، به‌طور ویژه، وضع مدت‌زمان بازپرداخت هزینه‌های درمان بازنشستگان را بررسی کرد و گفت: بازپرداخت هزینه‌های درمان بازنشستگان در کمترین زمان ممکن همراه با استانداردسازی خدمات ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز،عبدالحسین بیات رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، در نشستی با مدیران مناطق هشت‌گانه صندوق‌ها، گفت: هدف از ایجاد نمایندگی‌ها، خدمات‌رسانی مطلوب به کارکنان، بازنشستگان و بازماندگان ارجمند است از این رو، چنانچه «سازمان‌دهی» دچار اختلال باشد، به معنای مختل ‌شدن فرآیند «خدمات‌رسانی» است.

وی افزود: سازمان‌دهی موضوعی اساسی برای مدیریت به‌شمار می‌رود و عامل ایجاد روابط درست میان فعالیت‌ها برای دستیابی به اهداف سازمانی است. در سازمانی مانند صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت که با ارباب‌رجوع در ارتباط است، بحث «سازمان‌دهی» اهمیت بیشتری می‌یابد و این موضوع به‌طور نظام‌مند در «کاهش کار اضافی»، همچنین «بهبود بهره‌وری» مؤثر است. نخستین مزیت سازمان‌دهی «هماهنگ کردن فعالیت‌ها» و «تنظیم منابع» است از این رو، افزایش سازمان‌دهی با روش‌های کارآمد، برای سازمان صندوق‌ها که افق سرآمدی را همچون «صنعت نفت ۱۴۰۴» در پیش دارد، ضروری است.

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت تأکید کرد که تحقق سازمانی استاندارد، چابک و اثرگذار، همراه با وحدت رویه و هماهنگی میان اجزا در گرو اصل سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی است.

جذب نیرو در چارچوب آیین‌نامه منابع انسانی

بیات درباره اهمیت منابع انسانی، گفت: رضایت شغلی منابع انسانی شاغل در بخش خدمات صندوق‌ها، مانند و هم‌ردیف حوزه سرمایه‌گذاری، بااهمیت و اثرگذار است، زیرا رضایت درون‌سازمانی، ارائه خدمات مطلوب و استاندارد را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جذب سلیقه‌ای منابع انسانی ممنوع است، افزود: جذب واقع‌بینانه و اصولی کارکنان، متناسب با قابلیت‌های فردی و ویژگی‌های شغلی، از مهم‌ترین مأموریت‌های حوزه منابع انسانی صندوق‌هاست از این‌ رو، در نخستین فرصت، نسبت به تهیه «آیین‌نامه یکپارچه‌ جذب نیرو» اقدام شود تا با ترسیم اصولی مستحکم، جذب‌های احتمالی نیرو در چارچوبی فنی و منطقی شکل گیرد.

ضرورت توسعه آموزش‌های سازمانی

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت با بیان اینکه «آموزش» فرآیندی مداوم و ارزش‌آفرین است، گفت: پس از نظام جذب، نظام بهسازی، رکنی تأثیرگذار برای توسعه و بهره‌وری سازمان است از این ‌رو، وقتی کارمندان از دانش و مهارت کافی و روزآمد برخوردار باشند، وظایف و کارها در زمان مقرر و به‌درستی انجام می‌شود.

تکریم ارباب رجوع

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت با اشاره به ویژگی‌های مراجعه‌کنندگان به نمایندگی‌های صندوق‌ها، گفت: افرادی که به نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنند، همکاران پیشکسوت ما هستند، از این رو طبق باورهای اعتقادی و ارزش‌های انسانی، تکریم و احترام به این عزیزان، وظیفه همه ماست. داشتن سعه‌ صدر و خوش‌رویی در ارتباطات با مراجعه‌کنندگان، برای کارمندان ضروری است و رفتاری را داشته باشیم که در موقعیت مشابه از دیگران انتظار داریم.

وی افزود: در حوزه خدمات‌رسانی نیز «مبارزه با فساد» و «شفاف‌سازی» اجتناب‌ناپذیر است؛ در کنار مقوله مبارزه با فساد، اجرای درست و کامل بخشنامه و مقررات نیز ضروری است. قوانین و مقررات و ابلاغ‌ها، به‌ویژه در حوزه بازپرداخت‌های درمان بازنشستگان ارجمند، باید بدون کم و زیاد و طبق ضوابط اجرا شود.

بررسی ویژه زمان بازپرداخت هزینه‌های درمانی

رئیس هیئت ‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت در خلال گزارش رؤسای مناطق، به‌طور ویژه، آخرین وضع مدت‌زمان بازپرداخت هزینه‌های درمان بازنشستگان را بررسی کرد و گفت: به‌زودی باید زمان بازپرداخت هزینه‌های درمان استاندارد شود؛ این، وعده ما به بازنشستگان است.

بیات افزود: ایجاد صف انتظار طولانی برای بازپرداخت هزینه‌های درمان، برازنده صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و مخاطبان آن نیست، البته امیدواریم این فرآیند با تثبیت دولت الکترونیک و به‌کارگیری نسخه‌های الکترونیکی، بیش از پیش شتاب گیرد، همچنین اگر کارفرماها موانع قانونی نداشته باشند و مجموعه مقررات صنعت نفت نیز اجازه دهد، تمایل داریم موضوع حذف فرانشیز را پیگیری کنیم، به‌ویژه برای استان‌هایی که سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در آن مناطق، خدمات کمتری ارائه می‌کنند یا تعداد مراکز طرف قرارداد با صندوق‌ها، کافی نباشد، از این رو معاونت درمان صندوق‌ها امکان تحقق این موضوع را پیگیری کند، همچنین تعرفه‌های درمانی پیگیری شود تا طبق ضوابط و مقررات و فهرست دارویی (فارماکوپه) روزآمد باشد.

 وی تصریح کرد که مددکاری، ورزش و گردشگری برای بازنشستگان و بازماندگان، ضمن توانمندسازی این عزیزان، سبب حفظ روحیه آنها می‌شود،‌از این رو رسیدگی به این مقوله نیز در چارچوبی مشخص، مورد تأکید است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت در پایان از کوشش کارکنان صندوق‌ها در بخش مناطق، تشکر و قدردانی کرد و گفت: این بخش از سازمان به‌عنوان پیشخوان‌ خدماتی، رسالتی مهم و ارزشمند به‌عهده دارد، از این رو برنامه‌های ارتباطی با این بخش از سازمان را در دوره‌های مشخص داریم و تلاش‌های این همکاران را از نزدیک می‌بینیم و در ارتباط خواهیم بود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار