اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:حفر و تکمیل ۱۱۵ حلقه چاه نفت و گاز در سال ۹۹/ صنعت حفاری در سال جدید افق روشنی پیش رو دارد

عملیات حفاری
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل ۱۱۵ حلقه چاه نفت و گاز در سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۱۲ حلقه چاه در خشکی و ۳ حلقه در دریا حفر شده است.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ،سید عبداله موسوی از حفر و تکمیل ۱۱۵ حلقه چاه نفت و گاز در سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۱۲ حلقه چاه در خشکی و ۳ حلقه در دریا حفر شده که از مجموع این چاه ها، ۲۶ حلقه توسعه ای، ۲ حلقه توصیفی، ۴ حلقه اکتشافی و ۸۳ حلقه تکمیلی است که در حفظ، نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید نقش مهمی داشته است.

وی اظهار کرد: بیشترین حجم حفاری در سال گذشته در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شد. وسعت عملیاتی ملی حفاری در حوزه فعالیت شرکت های نفت فلات قاره، مهندسی و توسعه نفت، نفت مناطق مرکزی و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز تمرکز داشت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در همین ارتباط به حفاری و تکمیل ۱۲ حلقه چاه با مجموع ۸ هزار و ۵۹۰ متر در قالب پروژه ای در میادین مشترک غرب کارون اشاره کرد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ همسو با حفاری متداول عمودی، عملیات حفاری پیچیده افقی و جهت دار نیز انجام شد. در این شیوه حفاری که نیاز به تخصص و تجهیزات خاص  دارد، ۴۳ حلقه چاه به متراژ ۱۰ هزار و ۱۸۲ متر حفر و از سوی متخصصان عملیات ویژه، ۶۵۴ متر مغزه گیری جهت کسب اطلاعات از مخازن نفت و گاز صورت پذیرفت.

موسوی گفت: خدمات یکپارچه فنی و مهندسی مرتبط با صنعت حفاری از ویژگی های برجسته و برند ملی حفاری است که به موازات عملیات حفاری از سوی دو مدیریت خدمات فنی و خدمات ویژه ارائه می شود و در این زمینه نیز به درخواست های شرکت های متقاضی در دو بخش ارائه خدمات به چاه های در دست حفاری و چاه های در حال بهره برداری به موقع پاسخ داده شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به محدودیت ها و شرایط سخت کرونایی و لزوم بکارگیری پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: با وجود این شرایط و کاهش شمار کارکنان در جهت حفظ سلامت آنان، تلاشگران این شرکت موفق به انجام حفاری چاه های برنامه شده و همچنین ۴ هزار و ۴۳۱ مورد خدمات فنی و ویژه شدند.

وی افزود: این خدمات در بخش خدمات ویژه یک هزار و ۸۰ مورد شامل نمودارگیری، چاه پیمایی، نمونه برداری از سیال حفاری و زمین شناسی و در بخش خدمات فنی ۳ هزار و ۳۵۱ عملیات مشتمل بر لوله مغزی سیار، اسیدکاری، سیمانکاری، تزریق پذیری، آزمایش چاه، حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، لوله گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره دهی چاه بوده است.

موسوی گفت: شرکت ملی حفاری ایران در سال جهش تولید در ارتباط با ایجاد فرصت های همکاری با سازندگان و صنعتگران داخلی، شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی در جهت تامین قطعات، تجهیزات، کالا و مواد مورد نیاز اقدام و قراردادهای متعددی نیز مبادله کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران کسب و یا تمدید گواهینامه های بین المللی مدیریت های کیفیت، محیط زیست، بهداشت حرفه ای، ایمنی و سلامت دکل های حفاری، برگزاری دوره های تخصصی با استفاده از بستر فضای مجازی، به کارگیری سامانه های مختلف در بخش های عملیاتی، پشتیبانی و ارتباطی و اهتمام به انضباط اداری و مالی، افزایش ضریب ایمنی و انجام مسئولیت های اجتماعی را سرفصل اقدام های یک سال اخیر این شرکت برشمرد.

وی سال ۱۴۰۰ را با توجه به مشارکت فعال در پروژه های تعریف شده در طرح توسعه ۲۸ مخزن و سایر پروژه های شرکت ملی نفت ایران از جمله توسعه میدان های بالارود، بنگستان لالی، رامین، سپهر و جفیر، سیاهمکان، نفت شهر، گچساران، اهواز یک و ۴ و مارون ۲ و ۵ به طور مستقل و یا در همکاری  با شرکت های بخش خصوصی پرکار ارزیابی و اظهار کرد: این شرکت در سال جدید نیز در اجرای برنامه های ابلاغی شرکت ملی نفت ایران همه توان تخصصی و ظرفیت های خود را در بخش  های عملیاتی و خدمات جانبی صنعت حفاری بکارگیری می کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: سال ۱۴۰۰ با توجه به اهداف صنعت نفت در زمینه توسعه مخازن و افزایش تولید به ویژه پروژه های ۲۸ مخزن و سایر پروژه های صنعت نفت، افق روشنی برای صنعت حفاری کشور پیش بینی می شود و براین اساس برنامه های ملی حفاری بر محور افزایش راندمان کار و بهره وری، کاهش انتظارات، راهبری سیستماتیک و فرآیندنگری، روز آمدسازی و تعمیرات دوره ای (اورهال) دستگاه ها و تجهیزات حفاری، تعامل بیش از پیش با کارفرماهای پروژه و شرکت های متقاضی، تقویت انگیزش سازمانی و رضایتمندی کارکنان و انضباط اداری و مالی با نگاه بنگاهداری اقتصادی متمرکز است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار