اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

وزیر نفت: پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نفت گفت: پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و روزانه ۵۶ تا ۶۰ میلیون مترمکعب گاز را فرآوری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، جواد اوجی روز (چهارشنبه، ۱۲ بهمن‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بهره‌برداری از این مرحله، پرونده ساخت پالایشگاه‌های پارس جنوبی بسته می‌شود و این آخرین فاز آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای این فاز از پارس جنوبی حدود ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است، گفت: مجموع طرح‌های پتروشیمی و پالایشگاه گاز که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، بالغ بر ۳ میلیارد دلار است.

وزیر نفت درباره تعرفه گاز مشترکان خانگی تصریح کرد: پیش‌تر به مردم و همه مشترکان گاز خانگی و تجاری اطلاع‌رسانی کرده بودیم آنهایی که خارج از الگو مصرف داشته باشند رویه متفاوتی در پیش خواهیم گرفت. آن دسته از مشترکانی که خارج از الگوی مصرف گاز، مصارف غیرمتعارف دارند منتظر قبض‌های بالا باشند.

اوجی اعلام کرد: بر اساس قانون بودجه آن دسته از مشترکانی که در سقف الگوی مصرف گاز هستند هیچ‌گونه افزایش قیمتی ندارند و نزدیک به ۶۰ درصد از مشترکان گاز هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشتند.

 

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تخفیف برای مشترکانی اعمال خواهد شد که طبق سقف تعیین‌شده در جداول پنج اقلیم آب و هوایی برای سه ماه زمستان گاز مصرف کنند، اظهار کرد: مشترکانی که خارج از الگوی مصرف گاز استفاده کنند باید بهای آن را به‌صورت غیر یارانه‌ای پرداخت کنند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار