اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

معاون استاندار خوزستان خبر داد:پنجشنبه،افتتاح یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های گاز خاورمیانه در بهبهان

پالایشگاه بهبهان

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان از افتتاح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان در روز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز،سید نوراله حسن‌زاده اظهار کرد: پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان، روز پنجشنبه (۲ بهمن‌ماه) با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد؛ این پالایشگاه یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های دوران انقلاب اسلامی است و افتخاری برای کشور و دولت یازدهم خواهد بود.
وی گفت: برای ساخت فازهای این پالایشگاه، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هزینه شده است. فاز توسعه پالایشگاه نیز که فاز جمع‌آوری گازهای مشعل است، به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار هزینه نیاز دارد که تامین آن در حال پیگیری است و به محض تامین اعتبار، آغاز خواهد شد.
حسن‌زاده با اشاره به تولیدات  پالایشگاه بهبهان تصریح کرد: تولیدات این پالایشگاه، سالانه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گاز خانگی، یک میلیون تن پروپان، ۵۰۰ هزار تن بوتان، ۵۰۰ هزار تن میعانات گازی و یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن اتان خواهد بود.
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: پروپان تولیدی این پالایشگاه به پروپیلن و پلی‌پروپیلن تبدیل می‌شود که به شدت مورد نیاز کشور است. بوتان تولیدی پالایشگاه نیز بر فعالیت پتروشیمی بندر امام اثر خواهد داشت و زمینه افتتاح پتروشیمی گچساران را نیز فراهم می‌کند.
وی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این طرح عظیم، این است که در مدت ۳۶ ماه ساخته شد. بیش از ۶۵ درصد از ساخت این پروژه به دست متخصصان و پیمانکاران ایرانی انجام شده و حتی تجهیزات آن نیز از تولیدات داخل بوده است.
حسن‌زاده تصریح کرد: ۱۵ هزار نفر در دوران ساخت پالایشگاه مشغول به کار بوده‌اند که ۱۲ هزار نفر از به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر به صور غیرمستقیم در آن مشغول بوده‌اند. در دوران بهره‌برداری نیز قطعا ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ نیرو در این پالایشگاه به کار گرفته می‌شود.
وی افزود: اگر خوراک کامل این پالایشگاه تامین شود، تولیدات آن تاثیر بسیاری در فعالیت صنایع دارد و باعث راه‌اندازی چند طرح توسعه پتروشیمی خواهد شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار