اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

رئیس مرکز بهداشت غرب اهوازخبرداد:اختلاط آب شرب و فاضلاب در اهواز کذب است

آب شرب اهواز

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به برداشت بیش از ۱۷۰۰ نمونه از آب اهواز در سال ۹۹گفت:وضعیت کیفی  آب شرب اهواز روزانه مورد سنجش قرار گرفته و اختلاط آب شرب و فاضلاب صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، مهران احمدی بلوطکی درموردخبر منتشر شده در برخی از رسانه ها و فضای مجازی در خصوص آلودگی آب شرب منطقه پردیس واختلاط با فاضلاب، اظهار داشت:در راستای پیگری موضوع  تماس تلفنی با مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست برقرار شد، وی ضمن تکذیب خبر، موضوع ذکر شده در برخی خبرگزاری‌ها را درست ندانسته و این مورد را برداشت اشتباه رسانه ها در تجزیه و تحلیل  مصاحبه وثبت خبر عنوان کرد.
وی افزود: متولی تامین آب و گزارش وضعیت شبکه آب شهری از وظایف شرکت آبفا بوده و  نظارت بر شبکه توزیع آب شهری و روستایی بعد از تصفیه خانه برعهده دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت می باشد.
رئیس مرکز بهداشت غرب شهرستان اهواز  ادامه داد: با توجه به نظارت‌ها و پیگیری مستمر انجام شده بیماری‍های منتقله از آب و غذا از جمله هپاتیت آ کنترل و در محدوده زمانی ذکر شده موردی از طغیان این بیماری در مراکز بهداشت ثبت نشده و همچنین تاکنون گزارشی از وجود فاضلاب در شبکه شرب آب شهری شهرستان اهواز محرز نشده است.
دبیر شورای سلامت شهرستان اهواز گفت:کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت بصورت مستمر نظارت کمی و کیفی بر امر توزیع آب در شبکه آبرسانی شهرستان اهواز را داشته و روزانه نسبت به کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی آب در تمامی نقاط مناطق شهری و روستایی  اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد:متولی آب درشهر شرکت آبفا بوده و تمامی مشکلات موجود در اسرع وقت به این سازمان گزارش و پیگیری جهت رفع مشکلات صورت خواهد گرفت.

احمدی بلوطکی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون بیش از ۱۷۰۰ نمونه میکروبی ار شبکه آب عمومی در محدوده شهری تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز اخذ شده و آنالیز نمونه‌ها حاکی از مطلوبیت میکروبی ۹۵ درصدی در شبکه آب شهری است.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد:متاسفانه به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی در برخی مواقع شاهد گل آلود بودن و کدورت بالا و بوی نامطبوع آب در برخی مناطق شهری هستیم که پیگیری‌های لازم و فوری در جهت رفع اینگونه مشکلات صورت خواهد گرفت.
احمدی بلوطکی ضمن بیان اینکه تلاش و پیگیری بیشتر شرکت آبفا  در جهت رفع مشکلات  از جمله  شکستگی لوله‌های آبرسانی ، گرفتگی های فاضلاب و … از انتظارات مرکز بهداشت می باشد، خاطر نشان کرد:سلامت مردم خط قرمز مراکز بهداشت بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل ضمن اطلاع رسانی توسط این مرکز،پیگیری‌های حقوقی لازم انجام خواهد شد.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان افزود: شایسته است در جهت جلوگیری از ایجاد دل نگرانی مردم  قبل از اطلاع رسانی در خبرگزاری ها و فضای مجازی،صحت خبر از سازمان‌های متولی و افراد متخصص از جمله مراکز بهداشت و شرکت متولی تامین کننده آب شرب یعنی شرکت آبفا اهواز  اخذ و سپس در اختیار عموم قرار گیرد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار