اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و بانک ملی ایران

صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و بانکی ملی ایران در زمینه توسعه همکاری‌های ارزی و ریالی با هدف توسعه‌ طرح‌های اقتصادی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، عبدالحسین بیات در آیین امضای تفاهم‌نامه با بانک ملی ایران گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها افزون بر اینکه سازوکارهای تأمین منابع مالی پرداخت مستمری و مقرری بازنشستگان صنعت نفت هستند، به‌طور مستقیم به پیشرفت و آبادنی کشور کمک می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد و الگوی صندوق‌ نفت در سرمایه‌گذاری‌ها، زنجیره ارزش است، افزود: الگوی از میدان تا بازار با رویکرد زنجیره ارزش، روش عملیاتی برای خلق ثروت است. در این شیوه سودآوری بیشتری به‌دست خواهد آمد، بنابراین بهره‌مندی از خدمات مالی و ارزی بانک ملی ایران برای توسعه شتابان طرح‌های مانند پتروپالایشگاها و راه‌اندازی هلدینگ‌های تخصصی نقشی بسزا دارد.

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: شفافیت برنامه‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها از ویژگی‌های اعتمادآفرین این بنگاه اقتصادی است، از این رو تأمین‌کنندگان منابع به‌صورت شفاف مسیر هدایت منابع مالی را مشاهده خواهند کرد.

 

بیات با بیان اینکه نبود منابع مالی کافی از موانع جدی پیش‌روی طرح‌ها در همه بنگاه‌های اقتصادی است، اظهار کرد: بانک‌ها می‌توانند در انواع طرح‌های صندوق‌ها که به‌طور عمده در حوزه نفت و انرژی قرار دارند مشارکت کنند، زیرا راهبردهای بلندمدت، شفاف و تخصصی در شرکت‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها حاکم شده است.

 

محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانکی ملی ایران نیز در این آیین گفت: این بانک افزون بر تمین مالی ریالی، در بخش تأمین مالی ارزی و گشایش اعتبارات اسنادی، ضمانت‌نامه و فاینانس نیز آمادگی لازم را برای همکاری‌های دارد.

 

وی افزود: از آنجا که نمی‌توان در پروژه‌های بزرگ همه منابع مالی مورد نیاز را از طریق تسهیلات تأمین کرد بنابراین می‌توانیم در زمینه ایجاد صندوق پروژه نیز به صندوق بازنشستگی صنعت نفت خدمت‌رسانی کنیم.

 

فرزین با تأکید بر گستردگی شعب بانک ملی ایران در خارج از کشور برای تأمین مالی ارزی، همچنین آمادگی این بانک در انتشار اوراق مشارکت ارزی نیز اظهار کرد: انتشار اوراق مشارکت ارزی پس از سال‌ها یک صف‌شکنی و گام خوبی در بخش اقتصادی کشور خواهد بود و می‌تواند موتور محرکه‌ای برای دیگر بخش‌ها نیز باشد.

 

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار