اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

رئیس ستاد انتخابات کشور:۲۱ اردیبهشت؛آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

انتخابات ریاست جمهوری

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۲۱ اردیبهشت ماه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌شود و پنج روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، آقای جمال عرف درباره تمهیدات انتخابات ۱۴۰۰ افزود: استعلام از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها الزامی نیست بجز در مواردی که داوطلبی مظنون است که در این موارد استعلام می‌کنند.
 رئیس ستاد انتخابات کشور درباره ثبت نام از داوطلبان خبرگان رهبری هم گفت: انتخابات در ۴ استان است که ۸۸ نفر ثبت نام کردند. با توجه به مرجعیت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان، تعیین صلاحیت شان در اختیار شورای نگهبان است.
وی افزود: برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی که در شش حوزه است ۸۷۷ نفر ثبت نام کردند.
عرف گفت: طبق تقویم زمان بندی بعد از این وارد ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری می‌شویم.
وی افزود: ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و پنج روز مهلت ثبت نام وجود دارد و بعد از آن تایید صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان خواهد بود که دو تا ۵ روز مهلت اعتراض دارند.
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: بعد از آن که اسامی نهایی داوطلبان به ما اعلام شد این افراد جزو کسانی هستند که صلاحیت رقابت دارند، بنابراین از هفتم تا بیست و ششم خرداد به مدت ۲۰ روز مهلت تبلیغات دارند و بیست و هشتم خرداد نیز روز رای گیری است.
 آقای عرف درباره اعتراض داوطلبان (رد صلاحیت شده) انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: در این مرحله نیز مراجعه داوطلبان به شورای نگهبان است، ضمن اینکه در خبرگان رهبری نیز مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای نگهبان است.
وی ادامه داد: در شورا‌های شهر مرجع، هیئت مرکزی نظارت مجلس شورای اسلامی است که داوطلبان همه استان‌ها و شهرستان‌ها به آنجا مراجعه خواهند کرد.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ما در مرحله ثبت‌نام تلاش کردیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را در شرایط کرونا رعایت کنیم که در مراحل تبلیغات و روز رای گیری و مرحله شمارش آرا نیز باید رعایت کنیم.
وی افزود: در مرحله ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نیز به لحاظ قانونی نمی‌توانیم ثبت نام از داوطلبان را غیر حضوری اعلام کنیم، همه باید حضوری به وزارت کشور مراجعه کنند.
وی افزود: البته دستورالعمل‌های بهداشتی باید رعایت شود و خدای نکرده افراد آلوده نشوند.
عرف گفت: مهمترین قسمت ما در شرایط کرونا، تبلیغات است، در آنجا باید همه مساله و دستورالعمل‌ها باید رعایت شود در این دوره کرونایی تبلیغات حضوری و فیزیکی نداریم یا حداقل و محدود است، اما در صدا و سیما برنامه‌های مهم و متنوعی داریم.
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار