اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

جمع‌آوری یک هزار و ۲۱۰ انشعاب غیرمجاز برق در چهار شهرستان خوزستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: یک هزارو ۲۱۰ انشعاب غیرمجاز برق در تیر امسال از نقاط مختلف شبکه برق زیر نظارت این شرکت(چهار شهرستان خوزستان) شناسایی و جمع‌آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز : عبدالحمید عباس شیاری روز چهارشنبه بیان کرد: این تعداد انشعاب غیرمجاز به منظور حفظ پایداری شبکه برق و عبور از پیک تابستان و تامین رفاه و آسایش شهروندان و کاهش تلفات انرژی از سطح شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، باوی و کارون شناسایی و جمع آوری شد.
وی افزود: به استناد مواد ۵۴۳ و ۶۷۸ قانون مجازات اسلامی استفاده کنندگان از برق غیرمجاز و اشخاصی که اقدام به فک پلمب کنتور، تخریب و ممانعت از عملیات اجرایی شبکه، تمرد از دستور مقام انتظامی، دخالت در لوازم اندازه‌گیری، سرقت انرژی و استفاده غیرمجاز از برق کنند مجرم محسوب شده و علاوه بر جبران خسارت مشمول سه تا ۱۰ سال حبس می‌شوند.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌ ناشی از نبود توازن تولید و مصرف و ضرورت تامین برق مورد نیاز شهروندان و با توجه به اینکه استفاده‌کنندگان از برق غیرمجاز باعث می‌شوند در اوج گرما شهروندان قانونمند که انشعاب مجاز دارند دچار آسیب شوند با متخلفان این حوزه برخورد جدی خواهد شد.
شیاری با اشاره به مقدار انرژی ذخیره شده ناشی از برق‌های غیر مجاز بیان کرد: پس از جمع آوری اشتراک‌های غیرمجاز تعداد ۴۲۹ اشتراک قانونی واگذار شد؛ انرژی ذخیره شده ناشی از جمع آوری انشعابات غیرمجاز سه میلیون و ۶۳۰ هزار کیلووات ساعت است.

کلانشهر اهواز ۶۰۹ هزار مشترک برق دارد که ۵۵ هزار مشترک روستایی، ۸۵ هزار مشترک تجاری ، ۲ هزار مشترک صنعتی، یک هزارو ۵۰۰ مشترک کشاورزی و ۲۵ هزار مشترک عمومی دارد.

امور برق شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون زیرنظر شرکت توزیع برق اهواز است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار