اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان مطرح کرد:افزایش نواحی بهره برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان

برق منطقه ای خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان به صورت رسمی آغاز به فعالیت امور بهره برداری ناحیه ارجان این شرکت را در شهرستان بهبهان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، محمود دشت بزرگ در آیین افتتاح و آغاز فعالیت ناحیه ارجان در بهبهان که با حضور محمد طلا مظلومی نماینده این شهرستان در مجلس و مسئولین محلی برگزار شد، با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر، بیان کرد: پیروزی انقلاب یک حرکت جهادی از حضور مردم و امام امت به عنوان استوانه انقلاب بوده و امروز ما نیز در سازمان ها و مسئولیت هایی که داریم باید این نوع نگرش جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب که امور کشور و این نظام به سامان نمی رسد مگر مدیریت جهادی و اقدامات جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، افزود: به عنوان یک سازمان دولتی این رویه عملکرد جهادی را سرلوحه عمل خود قرار می دهیم کما اینکه تلاش کرده ایم در سنوات گذشته نیز آن را انجام بدهیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: در سازمان تلاش کرده ایم که هم اقدامات درون نگری را انجام دهیم و هم بحث های برون نگری را پیش ببریم. یکی از بحث های درون نگری که مربوط به ملاحظات سازمانی و بازنگری ساختارها است تصمیم به تشکیل امور بهره برداری ناحیه ارجان بوده است.
دشت بزرگ ادامه داد: در مطالعاتی که انجام داده ایم به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت هایی که در مجموعه حوزه سرزمینی بهبهان است ظرفیت بالایی دارد و می تواند یک استقلالی را در حوزه عملکرد در بخش بهره برداری شبکه انتقال و فوق توزیع ایجاد کند. لذا تصمیم گرفته شد که ساختار امور بهره برداری ناحیه ارجان را تدوین و امروز در این مراسم شروع فعالیت آن را اعلام کنیم.
وی اظهار داشت: پیش از ناحیه ارجان ۹ ناحیه در حوزه برق خوزستان فعالیت می کرد که با ملحق شدن امور بهره برداری ناحیه ارجان مجموع نواحی برق منطقه ای خوزستان ده ناحیه خواهد شد و شهرستان های بهبهان و لیکک در حوزه فعالیت ناحیه ارجان قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه ناحیه ارجان از ناحیه شرق این شرکت که مرکزیت آن در امیدیه بوده جدا شده، عنوان کرد: ۱۳ پست انتقال و فوق توزیع در حوزه ناحیه ارجان (۵۶ درصد) قرار می گیرد و تعداد پست های باقیمانده در ناحیه شرق ۱۰ پست خواهد بود. مجموع ظرفیت ترانس های انتقال و فوق توزیع ارجان به بیش از ۱۲۰۰ مگاولت آمپر می رسد و ۵۸ درصد خطوط ناحیه شرق در ناحیه ارجان قرار می گیرد.
دشت بزرگ افزود: پیک ناحیه ارجان در سال جاری ۳۰۵ مگاوات بوده و برای سال آینده با رشد مصرف برآورد شده به ۳۱۸ مگاوات خواهد رسید. نکته ای که در این زمنیه وجود دارد مقایسه بین مصرف و ظرفیت منصوبه در بخش فوق توزیع این ناحیه است که عدد ۴۲ درصد را نشان می دهد که زیر ۵۰ درصد و یک رقم بسیار مناسب برای ناحیه است.
وی اعلام کرد: در موافقت نامه ای که با سازمان برنامه و بودجه تا افق ۱۴۰۴ کشور داریم بیش از ده هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری در شبکه انتقال و فوق توزیع برق منطقه ای خوزستان انجام دهیم که از این میزان هزار میلیارد تومان آن برای ناحیه ارجان خواهد بود یعنی ده درصد از کل سرمایه گذاری برق منطقه ای خوزستان که پروژه های آن مشخص و برنامه ریزی شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اضافه کرد: مهم ترین پروژه ای که اکنون در این ناحیه در دست اجرا است و امیدواریم با بهبود وضعیت مالی به سرانجام برسد پست ۴۰۰ کیلو ولت ارجان در همه سطوح ولتاژی است که در حال اجرا است. کارهای بهینه سازی، سرویس و بهره برداری از تاسیسات موجود نیز در حال انجام است تا عبور موفقی از پیک ۱۴۰۰ داشته باشیم.
دشت بزرگ گفت: با توجه به این که فعالیت ناحیه ارجان رسما شروع شده عبدالصاحب کفایت که قبلا نیز مدیریت این حوزه را داشته اند به عنوان سرپرست ناحیه ارجان معرفی می شود تا از طریق نظام شایسته گزینی و رقابت که در شرکت ایجاد کرده ایم و از طریق آزمون و رقابت، مدیر این ناحیه مشخص و معرفی شود.
وی با تشکر از پیگیری ها و همراهی های محمد طلا مظلومی نماینده بهبهان، از وی خواست مواردی که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای برق خوزستان در نظر گرفته شده را در مجلس تصویب کنند تا حرکت های جهادی شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه دار باشد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود به مقایسه ظرفیت های شبکه برق خوزستان قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: پیک شبکه برق خوزستان در سال ۵۷؛ ۷۰۸ مگاوات بوده که در سال ۹۹ این میزان به هشت هزار و ۵۱۸ مگاوات رسیده و ۱۲ برابر مصرف کل شبکه افزایش پیدا کرده است.
دشت بزرگ ادامه داد: ظرفیت های پست انتقال و فوق توزیع نیز از ۲ هزار و ۲۰۹ مگاولت آمپر به ۳۱ هزار و ۵۱۰ مگاولت آمپر یعنی ۱۴ برابر و طول خطوط نیز از دو هزار و ۴۴ کیلومتر مدار به نه هزار و ۲۹ کیلومتر مدار افزایش پیدا کرده و ۴.۵ برابر رشد داشته است.
وی افزود: به لحاظ ابعاد عملکردی شرکت برق منطقه ای خوزستان در بین ۱۶ شرکت برق منطقه ای بعد از تهران رتبه دوم را دارد و در بخش پست ها و ظرفیت های شبکه انتقال و فوق توزیع رتبه دوم کشور و ظرفیت خطوط رتبه ششم را در اختیار دارد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار