اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد:تصفیه خانه شماره ۲ اهواز،تامین کننده ۷۰ درصد آب کلانشهر اهواز

تصفیه خانه شماره دو

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت:در سه ماه آخر سال تعمیرات اساسی و اورهال تصفیه خانه   اجرا و انجام می شود.

محمد صادق حقیقی پور افزود:تصفیه خانه شماره دو اهواز  به علت اشکال که در یکی از الکتروپمپ ها هنگام تعمیرات اساسی  ایجاد شد از مدار خارج و به تبع آن  آب بخش زیادی از کلانشهر اهواز  قطع شد.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه شهید منجزی (شماره دو) اهواز تامین کننده ۷۰ درصد شهر اهواز می‌باشد ، ادامه داد: این موضوع را بار‌ها اعلام کردیم و ما تنها بهره بردار هستیم و سازمان آب وبرق خوزستان متولی اجرای طرح‌های آبرسانی می‌باشد.

حقیقی پور گفت: برای حل این مشکل طبق برنامه سه تصفیه خانه در کوت امیر، محل فعلی تصفیه خانه شماره دو و شیبان ساخته می شود.

وی با اشاره به مشکلات زیرساخت آب و فاضلاب در اهواز و کارون افزود: با عنایت وموافقت مقام معظم رهبری ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اصلاح و بازسازی شبکه آب و فاضلاب اهواز و کارون اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: از این میزان ۱۳ میلیون یورو به شرکت آبفا استان پرداخت شده است و این یورو با نرخ ۱۰ هزار تومان محاسبه شده است.

حقیقی پور بیان کرد: برای اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون با قرارگاه خاتم الانبیا تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده است.

وی گفت: با اجرای طرح‌های اصلاح شبکه فاضلاب در اهواز و کارون بخشی از این نقاط اصلاح شده است و تا پایان امسال حفاری‌هایی که توسط شرکت آبفا انجام شده، مرمت و آسفالت می‌شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در گفت:شهر‌های اهواز و کارون از زیرساخت‌های لازم برای آب و فاضلاب برخوردار نیستند.

مجتبی یوسفی افزود:در بودجه امسال علاوه بر بودجه‌های اختصاصی،دو هزار میلیارد تومان برای طرح‌های آب و فاضلاب کشور از جمله  استان خوزستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و اشتغال زا برای مناطق محروم از جمله خوزستان نیز اختصاص یافته است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون بیان کرد: در چند جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه موضوع پرداخت ۱۰۰ میلیون یورویی طرح فاضلاب اهواز و کارون پیگیری شد و تاکنون فقط   ۱۳ میلیون یورو  و  با محاسبه نرخ ۱۰ هزار تومانی پرداخت شده است.

یوسفی گفت:در صورت عدم تامین و پرداخت این اعتبار این موضوع از طریق مجاری قانونی پیگیری می شود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار