اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

تولید بیش از ۲۷ هزار و ۹۲۰ گیگاوات برق در خوزستان

امسال بیش از ۲۷ هزار و ۹۲۰ گیگاوات برق در خوزستان تولید شد.

به گزارش پایگاه  خبری گفتمان نیوز، معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در هشت ماه امسال ۲۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده است.تولید بیش از ۲۷ هزار و ۹۲۰ گیگاوات برق در خوزستان

سید مهرداد بلادی موسوی افزود: از این میزان ۲۹ درصد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۹.۴ درصد توسط نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و ۱.۶ درصد به وسیله نیروگاه‌های تولید پراکنده تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

وی ادامه داد: از ۱۹ هزار و ۳۷۳ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۶۰ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) و ۴۰ درصد توسط نیروگاه‌های بخش دولتی (رامین و ماهشهر) تولید شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: پیک آبان ماه ۱۴۰۱ به میزان پنج هزار و ۲۸۲ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار آبان ماه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

 

بلادی موسوی گفت: انرژی مصرفی در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ برابر با ۳۳ هزار و ۷۸۰ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۳ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

وی با اشاره اینکه ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با سیزده هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده است، افزود: از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات، بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات و بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار