اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:سهم تخصیصی به خوزستان از درآمد فروش نفت باید افزایش یابد

درآمدهای نفتی

درآمدهای نفتی

درآمدهای نفتی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با درصدی اندکی که از درآمدهای نفتی برای عمران و آبادانی تخصیص می‌یابد، نمیتوان حق خوزستان را ادا کرد، لازم است بررسی‌های بیشتری صورت گیرد و بودجه بیشتری در این خصوص اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، فریدون عباسی‌دوانی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روز گذشته در آئین رونمایی از نخستین پمپ هیدورلیک نفتی در منطقه آزاد اروند اظهارکرد: این پمپ تقویت فشار می‌تواند استخراج نفت در خوزستان را افزایش دهد. این پروژه حاصل فکر متخصصان ایرانی است و به گونه‌ای طراحی شده که تاسیسات آن با آب‌وهوای منطقه تطبیق دارد و سبب تولید ثروت بیشتری در منطقه خواهد شد.

وی بر حمایت و پشتیبانی حاکمیتی بر تسهیل امور کسب و کار و اعطای مجوز، تسهیلات بانکی، پیشتیبانی اجرایی و مالیاتی از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: بخشی از این اقدام‌ها آغاز شده است و برای ادامه آن باید قوانین دست و پاگیر را برداریم.

وی انسجام مدیریت را رمز پیروزی در هشت سال دفاع مقدس به خصوص در عملیات شکست حصر آبادان دانست و اظهار کرد: در کنار رهبری معنوی انسجام مدیریت در جنگ تحمیلی عامل پیروزی ملت ما بود و امروز نیز برای شکست حصر اقتصادی، فنی و مهندسی نیاز به دوستی، همفکری و اتکا به منابع انسانی داخلی داریم.

وی افزود: منطقه نفتی خوزستان موقعی واقعا نفتی است که علاوه بر استخراج نفت تجهیزات مورد نیاز صنایع پایین دستی و بالا دستی نفت نیز در این استان تولید شود و در صورت تحقق آن مشکل اشتغال نیز در خوزستان رفع می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگاران در خصوص گلایه مرد آبادان و خرمشهر با وجود پالایشگاه و پتروشیمی از شرایط عمرانی منطقه گفت: هر صنعتی بایستی پیوست‌های خاصی همچون محیط زیست، اجتماعی، فرهنگی و سلامت مردم را همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث تمدن‌سازی نباید تنها به عمران و آبادی فکر کرد، در مسائل فرهنگی باید ورود جدی‌تری داشته باشیم. لذا صنعت نفت ایران باید مسؤولیت فرهنگی را عهده‌دار باشد تا شرایط خاصی که پس از مهاجرت در دوران دفاع مقدس از منطقه صورت گرفت و تخریبی که به سبب خروج ساکنان از آبادان و خرمشهر به وجود آمده را جبران کند.

وی بیان کرد: با درصدی اندکی که از درآمدهای نفتی برای عمران و آبادانی تخصیص می‌یابد، نمیتوان حق خوزستان به خصوص شهرهای آبادان، خرمشهر و ماهشهر را ادا کرد، لازم است بررسی‌های بیشتری صورت گیرد و بودجه بیشتری در این خصوص اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: وزارت نفت باید درصدی از فروش نفت در داخل کشور که شامل فرآورده‌های نفتی همچون بنزین و گازوئیل است را با روش معقولانه‌ای به عمران، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به منطقه‌ای که این ثروت را استخراج می‌کند، اختصاص دهد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار