اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تأکید کرد: امکان همکاری پایدار و مؤثر با شرکت‌های روس در پژوهشگاه صنعت نفت

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تأکید بر اینکه امکان همکاری پایدار و موثر با شرکت‌های روس در پژوهشگاه صنعت نفت وجود دارد، گفت: پیشنهادهای مؤثر در زمینه ایجاد زیرساخت‌های تقویت همکاری بین بخش‌های خصوصی ایران و روسیه در حوزه آموزش و فناوری ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان نیوز؛  عظیم کلانتری‌اصل صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه) در آیین گشایش رسمی نخستین نشست B۲B شرکت‌های ایرانی و روس در بخش نفت‌ و گاز واقع در پژوهشگاه صنعت نفت ضمن تشریح روند توسعه آموزش عالی در ایران و شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: آموزش عالی و تحقیقات و فناوری در ایران قدمتی بیش از ۸۰ سال دارد، اما آغاز توسعه و شتاب روند با تولد پژوهشگاه صنعت نفت و ۶۰ سال پیش آغاز شد.

وی افزود: در ۲۰ سال نخست واردات دانش و فناوری داشتیم، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحریم‌ها و تشدید محدودیت‌ها را داشتیم اما در این فضا مؤسسه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها به‌سرعت رشد کردند و اکنون بیش از ۱۲ میلیون فارغ‌التحصیل داریم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به این که این مؤسسه‌ها در دوران مختلف خود را با نیازهای کشور از جمله کمک به توسعه و ساختارهای کشور تطبیق دادند، ادامه داد: در برهه کنونی رشد دانش ایران در دنیا زبانزد است و این ساختار با توجه به نیازهای فناورانه کشور در زمان تحریم، برای عبور از تحریم‌ها تأسیس شد.

کلانتری با تأکید بر اینکه گسترش این شرایط سبب شده ایران آمادگی کامل را در زیست بوم فناوری در کل صنعت به‌ویژه نفت و گاز داشته باشد، افزود: تجربه ما نشان می‌دهد، توسعه دانش فنی نیاز به تمرکز و شریکان پایدار دارد و به همین دلیل با تکیه بر توان داخلی سعی شده است نیازهای کنونی برطرف شود و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: در این باره نمونه‌های موفقی وجود دارد که طراحی دانش‌های فنی (لایسنس‌) پتروشیمی و پالایشی از آن جمله است و بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات و مواد شیمیایی با کیفیت از جمله کاتالیست‌ها و تعداد زیادی دانش‌های فنی از سوی دانشمندان، فناوران و اجزای صنعت نفت تولید شده است که این همگرایی قابلیت اشتراک گذاری با شرکت‌های روس و کشورهای منطقه‌ای دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه پژوهشگاه صنعت نفت تجربه موفق همکاری با شرکت‌های جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه دارد، افزود: امکان همکاری پایدار و موثر با شرکت‌های روس در پژوهشگاه وجود دارد.

کلانتری گفت: دو پیشنهاد همکاری در این باره ارائه شده است که نخستین آن پیشنهادی بود که در سن‌پترزبورگ مبنی بر ایجاد ساختار همکاری منطقه‌ای بین هسته‌های دانشی دو کشور در حوزه آموزش و همکاری‌های بالاتر با ایجاد دفتر همکاری‌های فناوری در زیست بوم فناوری، مورد استقبال رئیس دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ قرار گرفت.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار