اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مهندس مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی ،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:جزئیات اولین سفر استانی رئیس مجلس

محمد باقر قالیباف

رییس مجلس

محمد باقر قالیباف

با اعلام اینکه اولین سفر استانی رییس مجلس به استان خورستان خواهد بود، جزییات این سفر سه روزه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، مجتبی یوسفی به ارائه جزییات اولین سفر استانی رییس مجلس به خوزستان پرداخت و اظهار کرد: با دعوت مجمع نمایندگان و پیگیری های انجام شده، قرار شد ریاست محترم مجلس اولین سفر خود را سه‌شنبه به استان خوزستان داشته باشد و از ۱۴ حوزه انتخابیه طی سه روز بازدید کند.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای حل مشکلات زیرساختی استان نظیر بحث مهم آب شرب خوزستان، مساله بیکاری و بازدید از شرکت‌های استراتژیک در تولید محصولات هایتک از جمله برنامه‌های سفر دکتر قالیباف به خوزستان است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون ادامه داد: استان خوزستان با دارا بودن ۶ سد بزرگ در حدود ۷۰۰ روستا و چندین شهر بزرگ نظیر اهواز، آبادان و خرمشهر در تامین آب شرب با مشکل روبرو است. مسئله بعدی زیر ساختی در سطح استان بحث فاضلاب است که در سال های گذشته مشکلات زیادی را برای مردم استان به ویژه اهواز ایجاد کرده است.

یوسفی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: پرداختن به مسئله اشتغال در قالب تکمیل طرح مقام معظم رهبری در راستای مکانیزه کردن کشاورزی ۵۵۰ هکتاری که حدود ۱۸ سال است معطل مانده و تحقق آن می تواند افزایش تولید محصولات کشاورزی را رقم زده و ما را هم در تولید محصولات استراتژیک و رسیدن به امنیت پایدار غذایی یاری دهد و هم اشتغال پایدار در سطح استان ایجاد کند از دیگر برنامه های این سفر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه باید جوانان تحصیل کرده استان که از توانایی های بالایی برخوردارند در پست های مدیریتی در صنایع بالادستی نظیر فولاد و پتروشیمی استفاده شود، گفت: از دیگر مسائل مهمی که با حضور قالیباف قرار است در خوزستان دنبال شود، بحث استخدام و به کارگیری نخبگان استان در پست های مدیریتی است، چرا که متاسفانه در خوزستان، مدیران پروازی بسیاری وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه پیش از سفر رئیس مجلس، اقدامات لازم و کارشناسی انجام شده است، عنوان کرد: اولین مقصد و آغاز سفر رئیس مجلس به خوزستان، از شهرستان های آبادان و خرمشهر خواهد بود.

دبیر مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: همچنین بنده پیشنهاد دادم که یکی از مقاصد آقای قالیباف در این سفر، شرکت های فولادی، لوله سازی و اکسین اهواز جهت حمایت از اشتغال جوانان استان به ویژه اهواز باشد.

وی ضمن یادآوری اینکه شرکت لوله سازی اهواز در زمان جنگ با تکیه بر توان داخلی پل بعثت را بر اروند ساخت و از تخصص بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این شرکت ظرفیت اشتغال بسیاری از جوانان بومی را دارد و می توان با مدیریت صحیح و تاکید بر رفع نیازهای آن که تامین مواد اولیه است، دوباره شاهد روزهای درخشان و شکوفایی شرکت لوله سازی اهواز باشیم.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار