اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

هشتمین نشست کمیته مواد شیمیایی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد

ساخت داخل

ساخت داخل

هشتمین نشست کمیته مواد شیمیایی شرکت ملی نفت ایران به میزبانی شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در هشتمین نشست کمیته مواد شیمیایی شرکت ملی نفت ایران ضمن مهم برشمردن فعالیت کارشناسی در کمیته مذکور، بر تامین مواد با کیفیت از سازندگان توانمند داخلی در راستای حمایت از ساخت داخل تأکید کرد.

جهانگیر پورهنگ همچنین استفاده از تکنولوژی های روز و جدید را در راستای کاهش استفاده از مواد شیمیایی در چرخه تولید مهم و ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: لازم است تا استفاده از این تکنولوژی ها از اولویت های نخست کمیته مواد شیمیایی لحاظ شود.

در ادامه نشست سعید کوتی؛ رئیس کمیته مواد شیمیایی شرکت ملی نفت ایران نیز با اشاره به اهمیت مواد شیمیایی در استمرار تولید بیان کرد: تشکیل و احیای کمیته مواد شیمیایی از سوی معاون مدیرعامل در امور تولید راهکاری مهم در تامین مواد شیمیایی با کیفیت است.

وی افزود: از اهداف تشکیل این کمیته شناسایی سازندگان توانمند و حذف واسطه ها، ارتباط نزدیک با شرکت های دانش بنیان، استفاده از تکنولوژی های جدید در راستای کاهش استفاده از مواد شیمیایی با رویکرد زیست محیطی و ایجاد انسجام در دستور العمل ها و بومی سازی آنها است.

وی تهیه دستورالعمل مواد شیمیایی شرکت های تولیدی و اولویت بندی مواد پرمصرف شیمیایی در شرکت های تابعه را جهت بومی سازی آنها، از اقدامات کمیته مواد شیمیایی شرکت ملی نفت عنوان کرد.

در بخش دیگری از نشست، امید شیرالی، رئیس فرآورش شرکت نفت و گاز اروندان ضمن معرفی میادین تحت مدیریت و اهداف کلان شرکت متبوعش، گزارش عملکرد کمیته مواد شیمیایی شرکت اروندان را ارائه کرد.

بهره گیری از ظرفیت های علمی دانشگاه چمران

اعضای این کمیته همچنین در جلسه دیگری با اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص طرح نیازهای تکنولوژیک صنعت نفت و استفاده حداکثری از ظرفیت های علمی و پژوهشی در ساخت داخل و تأمین مواد شیمیایی بحث و گفت و گو کردند.

در این جلسه علیرضا کیاست؛ مدیر امور پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دانشکده‌های مهندسی و علوم دارای ظرفیت‌های فراوانی هستند که عموما در قالب پایان‌نامه‌ها نمود پیدا می‌کند و برگزاری این نشست ها باعث می‌شود در شرایط کنونی به لحاظ تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی، شناخت بیشتری نسبت به مشکلات و نیازهای حوزه صنعت ایجاد شود.

بنابراین گزارش، اعضای کمیته مواد شیمیایی شرکت ملی نفت همچنین ضمن بازدید از واحد بهره برداری و نمک زدایی غرب کارون در منطقه عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان، نتایج حاصل از جلسات روز قبل و بازدید صورت گرفته را جمع بندی کردند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار