اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

استمرار خدمت‎رسانی به زائران در قالب ستاد اربعین صنعت نفت/ خدمات تا ۵ روز بعد از اربعین ادامه دارد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران تا ۵ روز بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت، گفت: با تشکیل ستاد اربعین صنعت نفت در جنوب کشور، تمام درخواست هایی که برای هرکدام از شرکت های صنعت نفت در این منطقه ارسال می شود به این ستاد ارائه و به فراخور ظرفیت و توانایی شرکت ها، فعالیت ها جهت اجرا از سوی ستاد اربعین بین شرکت ها توزیع می شود.

احمد محمدی  گفت: مراسم عظیم پیاده روی اربعین در چندسال اخیر با نظم جدیدی شکل گرفته و این اتفاق مبارکی است؛ همه دستگاه های اجرایی کشور به خصوص سازمان های مستقر در استان خوزستان در تلاش هستند تا این مراسم هرچه بهتر برگزار شود و صنعت نفت نیز در کنار سایر سازمان ها در این زمینه تلاش می کند.

وی افزود: با الهام گرفتن از برنامه های اجرا شده در زمان وقوع سیل خوزستان و با هدف افزایش هماهنگی میان شرکت ها و بهبود کارایی، ستاد اربعین صنعت نفت در حنوب کشور تشکیل شد؛ شرکت های تابعه وزارت نفت در استان خوزستان در سال های گذشته نیز برای راحتی زائرین کربلا در این پیاده روی عظیم تلاش می کردند اما این تلاش ها به صورت جزیره ای بود، نظم مناسبی وجود نداشت و گزارش کارهای انجام شده به صورت جامع ارائه نمی شد.

به گفته محمدی در سال جاری شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب پیشنهاد راه اندازی این ستاد را ارائه داد و خوشبختانه شرکت های صنعت نفت در منطقه نیز پذیرفتند و ستاد اربعین صنعت نفت در جنوب کشور شکل گرفت.

وی درخصوص فعالیت هایی که تاکنون انجام شده است، اظهار کرد: هم اکنون ستاد اربعین صنعت نفت در شلمچه و چذابه خدمات رسانی می کند؛ در این دو معبر موکب های بزرگی راه اندازی شده است، آب رسانی به زائرین در مرز شلمچه به ستاد اربعین صنعت نفت واگذار شده است و بیش از ۱۰ تانکر جهت تامین آب شرب در منطقه تامین شده است؛ همچنین در بخش هایی هم بطری های آب آشامیدنی بین زائرین توزیع می شود.

محمدی ادامه داد: ۲۰ دستگاه کانکس جهت مصارف گوناگون (کانکس های استراحت، بازرسی، غذاخوری و بهداشتی) در معابر منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه مستقر شده است. بین ۳۰ تا ۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک برای سرویس دهی در این مناطق هستند، البته ما سعی کرده ایم برای مدیریت هزینه ها در حد امکان از ماشین آلات ملکی شرکت ها استفاده کنیم. همچنین جایگاه سوخت سیاری در چذابه تعبیه شده است تا بتواند به زائرین سوخت رسانی کند.

وی تشریح کرد:‌ با توجه به وقوع سیل که در اوایل امسال رخ داد، برخی از جاده های دسترسی منطقه دچار خرابی هایی شده بود و نیاز به مرمت داشتند؛ ما ماشین آلات راهسازی و بهسازی جاده ها را برای این کار اختصاص داده و با کمک مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز جاده ها را بهسازی کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب خاطرنشان کرد: تا ۵ روز بعد از اربعین خدمت رسانی به زائرین ادامه خواهد داشت و جهت انتقال زائرین از مرز به شهرهای اهواز و آبادان اتوبوس هایی در نظر گرفته شده است تا بازگشت زائرین به کشور تسهیل شود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار