اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان مطرح کرد:نفت و گاز کشور از خدمات فولاد اکسین محروم نمی‌شوند

شرکت فولاد اکسین
شرکت فولاد اکسین
شرکت فولاد اکسین

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: با اصلاح ابلاغیه اخیر صنعت نفت و گاز کشور از خدمات استراتژیک و خاص فولاد اکسین محروم نمی‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ؛امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: فولاد اکسین به‌عنوان تنها تولید کننده ورق‌های عریض و آلیاژی در کشور، کارخانه‌ای منحصر به فرد بوده و متفاوت از سایر نوردکاران داخلی است.

او بیان داشت: اگر به صورت دقیق‌تر بخواهیم اشکالات ابلاغیه معاونت بازرگانی داخلی و کارگروه تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت را توضیح دهیم می‌توانیم به عرضه ورق معادل ۹۵ درصد اسلب دریافتی با توجه به تولیدات خاص و عریض فولاد اکسین بر اساس مشخصات ورق موردنیاز صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، دریایی، CNG و…  اشاره کرد.

ابراهیمی افزود: ضایعات تولیدی کارخانه فولاد اکسین متغیر بوده و برای این تولیدات خاص به‌صورت میانگین بین ۱۶ تا ۱۸درصد است، از این رو میزان پرت تولید کارخانه برحسب پروژه‌های مختلف کاملا متغیر بوده و سنخیتی با تولیدات سایر کارخانه‌های تولیدکننده ورق تجاری ST ۳۷ بازار ندارد و این باعث می‌شود عملا امکان تحقق ارائه ۹۵ درصد محصولات مدنظر بخشنامه هیچ‌گاه توسط اکسین میسر نشود وکار‌هایی مانند عملیات حرارتی، نرمالایزینگ، کوئنچ تمپر، هزینه‌های آزمایشگاهی است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: خوردگی و سایر هزینه‌های مرتبط با تولید ورق‌های عریض خاص، مبنای نرخ‌گذاری ورق‌های تولیدی شرکت فولاد اکسین با توجه به خاص بودن ورق از تمامی جهات، برای هر سفارش اختصاصی بوده و قابل عرضه عمومی نیست. همه این عوامل باعث شده که وزارت صنعت، معدن و تجارت متمایل به اصلاح بخش‌هایی از این ابلاغیه در جهت خدمات‌رسانی بهتر فولاد اکسین در کشور شود.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه فولاد اکسین جهت تامین ورق‌های پروژه‌های صنعتی و خاص کشور طراحی و تاسیس شده و تمرکز این شرکت روی تولید محصولات غیرتجاری و جهت مصارف پروژه‌ای و صنعتی است، امکان عرضه ورق در بورس کالا میسر نیست، تولید و فروش محصولات فولاد اکسین پروژه‌محور بوده و خرید اسلب و فروش ورق بر اساس قرارداد‌های منعقد شده و مصارف خاص هر پروژه صورت می‌پذیرد.

او ادامه داد: عملا محصولات فولاد اکسین خارج از بازار محصولات تجاری و به‌صورت مستقیم جهت پروژه‌های کشور به‌ویژه خطوط لوله انتقال نفت و گاز تولید و تحویل می‌شود و مصرف خاص و غیربازاری دارد و عملا خرید اسلب‌های غیرتجاری و فروش ورق‌های غیرتجاری کارخانه از طریق بورس کالا غیرمنطقی بوده و موجبات تعویق و تاخیر در تامین مواد اولیه پروژه‌های کشور می‌شود.

ابراهیمی اظهار داشت: در کنار این موارد تعهدات صادراتی ۱۷ هزار تنی و نیاز‌های ارزی شرکت برای خرید قطعات پیچیده قفسه نورد ما را مجبور می‌کند که روند صادراتی خود را حفظ کنیم و سهم کشور را در بازار محصولات با ارزش افزوده بالاتر فولادی از دست ندهیم. اگر ما به حداقل‌های صادراتی نرسیم علاوه بر اینکه در پرونده‌های بین‌المللی دچار شکایت می‌شویم در صورت عدم تامین قطعات خاصی که در ۱۰ سال گذشته در خط تولید تعویض نشدند، ممکن است دچار صدمات جبران‌ناپذیری بشویم.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار