اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مطرح کرد:تشکیل کارگروه تحول در مدیریت امور پیمانکاران

در جلسه کمیته راهبری شرکت فولاد خوزستان که با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل برگزار شد، تشکیل کارگروه تحول در مدیریت امور پیمانکاران مورد تاکید قرار گرفت.
جلسه کمیته‌ی راهبری شرکت فولاد خوزستان با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل، قائم‌مقامان، معاونان و مدیران روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه ۱ برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز،امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در این جلسه گفت: با توجه به این که یکی از دغدغه‌های کارکنان در سال‌های گذشته طبقه‌بندی مشاغل بوده است، طرح بازنگری آن در دستور کار قرار گرفته و بر پایه نتایج حاصل از تحلیل داده ها و نیز الگو برداری از سایر شرکت های مشابه و شرایط فولاد خوزستان در استان انجام خواهد شد. این طرح قرار است به گونه‌ای انجام شود که برای دیگر سازمان‌ها به الگو تبدیل شود.
وی افزود: شاید طرح طبقه بندی مشاغل به‌ صورت ۱۰۰ درصد قابل اجرا نباشد، اما با برداشت داده‌های اطلاعاتی از پایین‌ترین رده‌های سازمان، به‌وسیله گروهی که تشکیل خواهد شد، اصلاح طرح طبقه‌بندی بر مبنا و شرایط موجود در سازمان تا حد زیادی امکان‌پذیر خواهد بود.
ابراهیمی در ادامه بیان داشت: ۶۰ درصد نیروهای شرکت پیمانکار می‌باشند. ما اگر خواستار تحول در سازمان هستیم، باید در فرآیندها و کلان فرآیندها با رویکرد خطا ناپذیری، تحول‌های ویژه‌ای صورت گیرد.
وی افزود: یکی از چالش‎های بزرگ شرکت فولاد خوزستان، مدیریت امور پیمانکاران می‌باشد. در این طرح تحولی، علت برون سپاری فرآیندها و ماهیت عملکردی و اثربخشی و نیز شاخص های برون سپاری آن‌ها مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و در صورت نیاز فرآیند با هدف بهبود مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت. به طور مثال مشاهده می شود که یک فعالیت مشخص در سازمان به چند سیستم نظارتی ارتباط دارد و کل فرآیند با چابکی مناسب حرکت نمی کند که از آن جمله می توان به فرآیندهای بهسازی محیط و آراستگی محیط کار در محیط های مختلف درون و بیرون سایت ها، نصب تابلوهای مختلف هشدار، راهنمایی رانندگی و غیره اشاره کرد که از نظر محتوا یکسان، اما نظارت بر این فعالیت‎ها متفاوت می‌باشد. این امر بیانگر نیاز به تحول ویژه در امور پیمانکاری و فرآیند برون سپاری است.
مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار داشت: ضروری است کمیته‌ای با عنوان کمیته تحول در مدیریت امور پیمانکاران و زیر نظر کمیته عالی منابع انسانی ایجاد و در مرحله نخست با بررسی امور پیمانکاری در شرکت، هر آنچه که از گذشته تا به امروز اتفاق افتاده است را با مقایسه با دیگر شرکت‌ها و عارضه‌یابی برای رسیدن به موقعیت بهینه، بررسی نماید تا در خصوص سیستم پیمانکاری با رویکرد بهبود، اقدامات اصلاحی مناسب انجام پذیرد.
وی با اشاره به وجود سیستم نظارت چند لایه افزود: حوزه نظارت بر امور پیمانکاری به سه بخش ارزیابی، کنترل و نظارت تقسیم می‌شود. در سازمان پویا و چابک،  با هدف پیشگیری از بروکراسی اداری، ارزیابی باید به صورت دقیق صورت گیرد و این به معنای بازنگری سیستم نظارت به صورت چند لایه می باشد. ایجاد خط مشی جدید نظام جذب نیروی پیمانکاران که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد در همین راستا می باشد.
 پیش از سخنان مدیرعامل سایر معاونان و مدیران گروه فولاد خوزستان به ارائه گزارش در حوزه های تحت نظارت خود پرداختند.
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار