اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

استاندار خوزستان:صنایع بزرگ خوزستان در انجام مسئولیت‌های اجتماعی هماهنگ و برنامه محور نبوده‌اند

صنایع بزرگ خوزستان

صنایع بزرگ خوزستان

صنایع بزرگ خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت‌های وسیع و هزینه‌های گسترده برخی از صنایع بزرگ استان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد: کارهای انجام شده توسط صنعت‌ها تاکنون متمرکز، برنامه محور و طبیعتا اثرگذار نبوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اجتماعی استان خوزستان که با حضور مدیران و نمایندگان صنایع بزرگ خوزستان اظهار داشت: صنایع بزرگ خوزستان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات موثری انجام دادند که برای نمونه می‌توان به اقدامات وسیع شرکت‌های نفتی و شرکت نیشکر در موضوع سیل فروردین اشاره کرد.

وی با اشاره به اعتراضات وسیع در مناطق محرومی چون ماهشهر در پی گرانی سوخت عنوان کرد: وقایعی چون ماهشهر ثابت می‌کند که اقدامات صنایع بزرگ خوزستان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی اثربخش و خنثی کننده نبوده است.

رئیس شورای اجتماعی استان خوزستان با تاکید بر ضرورت وجود امنیت پایدار برای تقویت و حفظ صنعت در خوزستان بیان کرد: امنیت پایدار در خوزستان با نیروهای نظامی شکل نمی‌گیرد، و با اعمال زور فقط امنیت کوتاه مدت به دست می‌آید، صنایع بزرگ برای به دست آوردن امنیت پایدار در مناطق محل فعالیتشان چاره‌ای ندارند جز اینکه مسئولیت‌های اجتماعی خود را منسجم و به نحو احسن انجام دهند.

شریعتی با بیان اینکه دیوار بی‌اعتمادی بین صنایع بزرگ خوزستان و مردم مناطق محروم بسیار بلند است، افزود: در روزهایی سیل‌زدگی مردم برخی از مناطق محروم و سیل‌زده به اقدامات ما بسیار بدبین بودند و خیال می‌کردند بنا داریم به زمین‌های آنان خسارت وارد کنیم که این بدبینی سختی کار ما را دوچندان کرد.

وی تاکید کرد: ما باید این دیوار بی اعتمادی بین صنایع و مناطقی که در آنجا فعالیت می‌کنند را از بین ببریم که این مهم جز با توسعه کیفیت زندگی اهالی آن مناطق محقق نخواهد شد.

استاندار خوستان ادامه داد: در مقابل ما نیز به عنوان نهاد حاکمیتی حامی و پشتیبان صنایع خوزستان هستیم تا آسیب و مشکلی برای این صنایع که به خوبی در حال رونق بخشی به اقتصاد خوزستان هستند، پیش نیاید.

شریعتی با اشاره به ضرورت توجه به بالا بردن کیفیت تحصیلی و موفقیت دانش آموزان در کنکور و دانشگاه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی فراگیر عنوان کرد: در همین دو سال اخیر حدود ۶ هزار دانش‌آموز را که در پی فقر و محرومیت ترک تحصیل کرده بودند را به مدرسه بازگرداندیم و آنها را بورسیه کردیم.

در ابتدای جلسه مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت وحدت رویه صنایع مختلف استان در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم صنعت از زیست مردم فاصله بگیرد چرا که یک صنعت در فضای خلأ شکل نمی‌گیرد و ناگزیر است که در دل جامعه باشد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار