اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

پژوهشگاه صنعت نفت و گروه مپنا تفاهمنامه همکاری امضا کردند

پژوهشگاه صنعت نفت و گروه مپنا تفاهمنامه همکاری امضا کردند که بر اساس آن، توسعه میادین نفت و گاز، طراحی و مهندسی تاسیسات سطح‌الارضی و خدمات آزمایشگاهی و مطالعاتی در حوزه محیط زیست و انرژی، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این همکاری دنبال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، رئیس و مدیران پژوهشگاه صنعت نفت، نشست مشترکی با مدیر عامل و مدیران گروه مپنا برای توسعه همکاری‌های آتی برگزار کردند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به توانمندی های گروه مپنا اشاره کرد و گفت: ما در این مجموعه شاهد نمادی از خودباوری و اعتماد به توانمدی داخل بودیم و بسیار خوشحال هستیم که در این شرکت بزرگ به جوانانی که از دانشگاه‌های داخلی فارغ‌التحصیل شده‌اند فرصت داده شده است فناوری‌های سطح بالایی خلق کنند.

جعفر توفیقی ادامه داد: در گذشته دستیابی به تکنولوژی از مسیر مهندسی معکوس قابل انجام بود اما امروزه در مپنا شاهد هستیم که بسیاری از دستاورد‌ها در مقیاس‌های مختلف به صورت بومی انجام می‌شود و این شرکت قادر به رقابت با بسیاری از رقبای بین‌المللی خود است.

وی با اشاره به این‌که ماموریت این دو مجموعه را می‌توان از یک جنس برشمرد، تصریح کرد: استفاده از توان داخل و افزایش آن و بی نیاز کردن کشور از مهم‌ترین اهداف و ماموریت های این دو سازمان به حساب می‌آید و امیدواریم با این نشست، شاهد همکاری‌های گسترده این دو مجموعه در آینده باشیم.

مدیر عامل گروه مپنا نیز همکاری این مجموعه با نهاد‌های علمی از جمله پژوهشگاه های کشور برای تامین نیازهای علمی و فنی خود را ضروری خواند و تصریح کرد: مپنا در صنعت برق، نفت و گاز، ریلی و پزشکی و ICT فعالیت می‌کند و صنعت نفت نیز دومین تجارت آن محسوب می‌شود، از این رو این شرکت نیاز به پشتوانه علمی مناسبی دارد.

عباس علی‌آبادی با بیان این‌که برای اولین بار است که در این سطح با پژوهشگاه صنعت نفت وارد تعامل و همکاری جدی شده‌ایم، افزود: موضوع های متنوعی در نشست امروز و در طول بازدید مطرح شد که از آن جمله می‌توان به موضوع مینی ال ان جی که مورد تایید وزارت نفت نیز است، اشاره کرد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار