اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد:افزایش ضریب بازیافت در پایتخت نفت ایران با دانش بومی

ضریب بازیافت

ضریب بازیافت

ضریب بازیافت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به امضای ۱۰ قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌های کشور برای افزایش ضریب بازیافت توسط این شرکت، گفت: در مجموع این ۱۰ قرارداد، بیش از ۶۰ درصد از نفت درجای مناطق نفتخیز جنوب برای مطالعه در اختیار دانشگاه‌های منتخب قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ،احمد محمدی امروز (سه شنبه) با بیان اینکه در مرحله قبلی امضای قرارداد پژوهشی با دانشگاه ها، ۶ قرارداد مربوط به میادین و مخازن مناطق نفتخیز جنوب بود، ادامه داد: در قراردادهای دیروز که بین شرکت ملی نفت و دانشگاه‌های منتخب کشور برای افزایش ضریب بازیافت از ۱۳ میدان نفت و گاز امضا شد، نیز ۴ قرارداد متعلق به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بود.

وی این میادین را شامل میدان بینک، ‌مسجد سلیمان، بنگستان مارون و رگ سفید دانست و گفت:‌ مطالعه افزایش برداشت از این میادین به ترتیب به دانشگاه‌های فردوسی مشهد، سهند تبریز، صنعتی اصفهان و پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شده است.

محمدی با اشاره به اینکه ارزش این ۴ قرارداد، ۲۱۵ میلیارد تومان و ۱۰ میلیون یورو است، ‌ افزود: ارزش ۶ قرارداد قبلی نیز ۲۵۰ میلیارد تومان و ۳ میلیون یورو بوده است.

وی تاکید کرد: در مجموع ۱۰ قراردادی که مربوط به مطاله میادین مناطق نفتخیز جنوب برای ازدیاد برداشت امضا شده، بیش از ۶۰ درصد از نفت درجای مناطق نفتخیز جنوب برای مطالعه در اختیار دانشگاه‌های منتخب قرار گرفته است.

به گفته محمدی، از مجموع تولید روزانه‌ای که در شرایط طبییعی در مناطق نفتخیز جنوب انجام می‌شود، بیش از ۷۰ درصد از آن میادین در این مطالعه بررسی و برای افزایش تولید از آنها برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ضریب بازیافت در میادین مختلف با توجه به ساختار زمین‌شناسی میدان متفاوت است، ‌ گفت: با توجه به روش‌ها و مسیری که تعریف شده در نهایت ضریب بازیافت نهایی بهبود پیدا می‌کند.

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب همچنین به آخرین وضعیت ۲۸ مخزن اشاره کرد و افزود: کار اجرایی ۱۷ قرارداد شروع شده و مسیر خوبی را می‌رویم.

۱۳ قرارداد پژوهشی افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی و گازی با دانشگاه‌های کشور دیروز با حضور وزیر نفت امضا شد.

این قراردادها شامل ۱۱ میدان نفتی و ۲ میدان گازی است که در مجموع مبلغ این قراردادها ۳۵ میلیون یورو و ۷۱۶ میلیارد تومان خواهد بود.

در این مرحله، مطالعه میدان یادآوران به دانشگاه تهران، میدان پارس‌جنوبی به دانشگاه صنعتی شریف، میدان رگ سفید به پژوهشگاه صنعت نفت، میدان مسجدسلیمان به دانشگاه سهند تبریز، میدان اسفند به دانشگاه شیراز، میدان خشت به دانشگاه آزاد اسلامی، میدان بینک به دانشگاه فردوسی مشهد، میدان دورود به دانشگاه علم و صنعت، میدان تنگ بیجار به دانشگاه شهید چمران اهواز، میدان مارون به دانشگاه صنعتی اصفهان و میدان نوروز به دانشگاه خلیج فارس واگذار می‌شود.

مبلغ کل قراردادهای مرحله اول و دوم، هزار میلیارد تومان و ۴۹ میلیون یورو است که ۲۹۳ میلیارد تومان و ۱۳.۵ میلیون یورو آن مربوط به مرحله اول و ۷۱۶میلیارد تومان و ۳۵ میلیون یورو نیز مربوط به قراردادهایی است که امروز امضا شد.

امضای قراردادهای جدید بر اساس مطالعه دقیق و مشارکت مستقیم شرکت‌های متولی میدان، صورت پذیرفته و ۱۳ میدان بزرگ خشکی و دریایی در این دوره از قراردادها انتخاب شده‌اند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار