اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

استاندار خوزستان:عملکرد ترافیکی در مدیریت شهری اهواز زیر سوال است

مناطق سیل زده

عملکرد ترافیکی

عملکرد ترافیکی

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در کلانشهر اهواز، گفت: در این زمینه عملکرد ترافیکی مدیریت شهری اهواز زیر سوال است و باید این روند مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، غلامرضا شریعتی پنجشنبه در نشست فوق العاده شورای ترافیک ویژه شهرهای دارای تلفات رانندگی بالا که در محل سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: مدیریت شهری و حفظ جان شهروندان بر عهده مسئولان است و اگر منابع مالی مربوط به این اقدام تامین نشده به معنی تعهد نداشتن جریان مدیریت استان در مقابل حیات شهروندان نیست.

وی با گلایه از فرمانداران شهرهای پرتلفات در حوادث رانندگی به عنوان روسای کمیسیون های ترافیک شهرستانی، افزود: پیش از افزایش آمار تلفات باید فرمانداران به موضوع ورود می‌کرند و روند به‌وجود آمده را اصلاح و مدیریت می‌کردند.

رئیس شورای ترافیک استان تصریح کرد: اینکه آمار تلفات استان در حوادث رانندگی دورن شهری افزایش یافته به هیچ عنوان قابل قبول نیست و این امر ناشی از غفلت و کم توجهی است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش ۵۰ درصدی تلفات رانندگی در کلانشهر اهواز، گفت: اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری اهواز منجر به نتیجه مطلوب یعنی کاهش تصادفات و تلفات نشده و این ممکن است به‌دلیل اشتباه در برنامه ریزی‌ و یا کمبود اقدامات صورت گرفته در حوزه ترافیکی و حمل و نقل شهری باشد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه باید اقدامات به سمت اثربخشی در حوزه ترافیکی باشد، گفت: اگر نتایج فعالیت‌های صورت گرفته منجر به کاهش تلفات نشده به معنی هدر رفت منابع است.

وی اضافه کرد: اجرای شیوه‌های علمی در ایمنی ترافیک و حمل و نقل یک امر ضروری است اما تا زمانی که توان مالی لازم برای انجام چنین شیوه هایی مقدور نباشد، باید از روش های سنتی مانند نصب سرعت‌گیر که ممکن است باعث نارضایتی برخی از شهروندان هم شود، استفاده کرد.

شریعتی با اشاره به اینکه استفاده از سرعت‌گیر در معابر شهری یک روش محدود و یا منسوخ شده در خیلی از کشورهای دنیا است، تصریح کرد: ناچار به اجرای این روش‌ها هستیم برای اینکه کاهش تلفات یک ضرورت است و باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: به‌همین منظور کمیته‌ای ویژه برای مسائل ترافیکی کلانشهر اهواز با حضور راهنمایی و رانندگی، دفتر فنی استانداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تشکیل شود تا با اولویت، شرایط ترافیکی پنج نقطه پرحادثه اهواز مورد اصلاح و ایمن سازی قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به افزایش ۳۰ نفری تلفات رانندگی نسبت به ۱۰ ماهه نخست سال گذشته در کلانشهر اهواز، گفت: دستگاه‌های مربوطه در حوزه شهرستان اهواز باید با اولویت به موضوع کاهش حوادث و تلفات رانندگی توجه داشته باشند.

وی همچنین از پلیس راهنمایی و رانندگی استان خواست تا گزارش تحلیلی تصادف‌های رانندگی را در اختیار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز قرار دهد، افزود: باید توجه داشت که بخشی از برنامه ریزی اصلاح نقاط پرحادثه به واسطه گزارش‌های تحلیلی قابل انجام است.

تداوم اختیارات هیئت تطبیق در منطقه آزاد اروند منوط به همکاری با فرمانداری آبادان

شریعتی همچنین در واکنش به اظهارات فرماندار آبادان به عنوان یکی از شهرهایی که دارای افزایش ۲۰ درصدی تلفات حوادث رانندگی است، گفت: حضور منطقه آزاد اروند در شورای ترافیک شهرستان ضروری است و این موضوع باید از سوی این سازمان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه به  رئیس منطقه آزاد اروند تذکر داده می‌شود، افزود: اگر سازمان منطقه آزاد نخواهند در این جلسات شرکت کند، اختیار تطبیق مصوبات شورای شهر آبادان از این سازمان گرفته خواهد شد؛ به این خاطر که متناسب با اختیاراتی که به منطقه آزاد اروند داده می‌شود، باید مسئولیت پذیر هم باشند.

استاندار خوزستان خواستار همراهی منطقه آزاد اروند با فرمانداری آبادان شد و گفت: اگر این روند صورت نگیرد، اختیار تطبیق مصوبات شورای شهر به فرمانداری آبادان تفیض می‌شود.

شهرداری آمادگی تامین منابع مالی برای ایمن سازی ترافیک اهواز را دارد

شهردار کلانشهر اهواز همچنین در این نشست با تاکید بر اهمیت رعایت اصول علمی در مدیریت ترافیک شهری، گفت: شهرداری آمادگی دارد تا منابع مالی مربوط به ایمن سازی ترافیکی پنج نقطه بحرانی و حادثه خیز کلانشهر اهواز را با قید فوریت تامین کند.

موسی شاعری با بیان اینکه بر اساس قانون، پلیس راهور زیر نظر شهرداری اهواز است، ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز در راستای برنامه ریزی‌های خود به گزارش تحلیلی تصادف‌ها نیاز دارد.

وی همچنین در خصوص مصوبه شورای ترافیک استان مبنی بر تجهیز تعداد ۲ خودروی پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین درخواست تامین نیازهای مالی پلیس، گفت: در این رابطه باید شفاف بگویم که تامین نیازهای مالی راهنمایی و رانندگی از عهده شهرداری اهواز خارج است.

شهردار اهواز در اعتراض به برخی موضوعات مطرح شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز، گفت: گزارش‌هایی که پلیس ارائه می‌کند باید دقیق و بررسی شده باشد.

وی با رد غیرفعال بودن بخش عمده‌ای از دوربین های ترافیکی سطح شهر، گفت: اهواز یک کلانشهر است و نمی توان اقدامات غیر علمی و کارشناسی نشده‌ای را در زمینه مسائل ترافیکی اجرا کنیم.

شاعری با بیان اینکه سرعت‌کاه در شهر عامل خطر و تصادف است، گفت: درخواست پلیس برای ایجاد سرعت‌گیر در خیابان‌ها باعت تبعات ناخوشایندی برای شهروندان خواهد شد.

شهردار اهواز حضور پلیس در معابر را یکی از عوامل کاهش تصادف‌ها دانست و افزود:  افزایش تلفات باید به صورت علمی و کارشناسی در شهر اهواز مورد بررسی قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال تا کنون ۴۵۰ میلیارد ریال در حوزه ترافیکی کلانشهر اهواز هزینه شده و برابر اعلام شهرداری تا پایان سال نیز مبلغ ۱۵۰ میلیارد دیگر در رابطه به ایمنی ترافیک اهواز هزینه خواهد شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار