اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرکل مدیریت بحران استان:همه سازمان ها و دستگاه ها برای کنترل مبادی ورودی خوزستان پای کار بیایند/ تدفین فوتی های ناشی از کرونا طبق پروتکل وزارت بهداشت باشد

مبادی ورودی استان

مبادی ورودی استان

مبادی ورودی استان

مدیرکل مدیریت بحران و جانشین استاندار در ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان، در ستاد کنترل و مدیریت ویروس کرونا در استان خوزستان، گفت: در حال حاضر فرمانداران در شهرستان های مختلف با بحران ها و مسائل مختلفی درگیر هستند که خداقوت به همه آنها میگوییم و تلاش های خوبی تا به امروز داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، کیامرث حاجی زاده با اشاره به دستور استاندار خوزستان مبنی بر  مشخص کردن نقاهتگاه‌ها، توضیح داد: مرکز آموزش فنون شرکت نفت یکی از نقاهتگاه هایی است که برای بیمارانی که دوران نقاهت خود را می گذارنند در نظر گرفته شده است، دو مرکز دیگر نیز در حال آماده سازی است. پیشنهاد می‌شود منطقه ویژه اقتصادی، پشتیبانی از نقاهتگاه ها را برعهده بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با تاکید جدی بر کنترل مبادی ورودی استان، بیان کرد: در حال حاضر مبادی مختلف ورودی استان از سوی فرمانداران در حال کنترل است، اما در شرایط فعلی ضرورت دارد همه دستگاه ها پای کار بیایند؛ چرا که مراکز بهداشتی به طور کامل درگیر با مساله قرنطینه، درمان، بیماریابی و … هستند و نیروهای آن ها کفاف نمی‌دهد. لذا از سازمان های مختلف و ظرفیت نهادهایی مانند هلال احمر، بسیج، ارتش  و … باید برای کنترل مبادی ورودی استان استفاده شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر این اینکه پیشنهاد می شود از ظرفیت بیمارستان‌های صحرایی و بیمارستان‌های سپاه برای بیماران کرونایی استفاده شود. این بیمارستانها از ظرفیت خوبی برخودار هستند؛ همچنین بیمارستان قدیم خرمشهر از سوی شرکت نفت تجهیز شود و مورد استفاده قرار گیرد.

حاجی زاده تاکید کرد: تدفین فوتی های ناشی از ویروس کرونا تنها و تنها براساس پروتکل و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت صورت گیرد و دانشگاه های علوم پزشکی سطح استان و فرمانداران نظارت جدی بر این مساله داشته باشند.

وی بیان کرد: تاکنون هر آنچه ماسک در انبارهای مدیریت بحران استان موجود داشتیم در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دادیم، همچنین ماسک های دیگری نیز در اختیار دستگاه های خدماتی همچون آتشنشانی، پلیس راهور، نیروهای امنیتی، نیروهای خدماتی و … قرار دادیم؛ چرا که کارهای خدماتی و ضدعفونی اماکن عمومی را برعهده دارند.

جانشین استاندار در ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان، تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر تامین ماسک هستیم و به محض دریافت ماسک های جدید مجددا در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی سطح استان قرار می دهیم. تا این لحظه شرکت فولاد خوزستان بسیار خوب عمل کرده است و در بحران های مختلف همکاری و همیاری خوبی در استان داشته است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار