اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

رییس مجمع نمایندگان خوزستان مطرح کرد: مدیران غیربومی بخش عمده شرکت‌های پتروشیمی خوزستان را مدیریت می‌کنند

مدیران غیربومی
رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: مدیران غیربومی ۲۸ شرکت از ۳۰ شرکت پتروشیمی در خوزستات را مدیریت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، سید کریم حسینی روز پنجشنیه در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان در سالن‌امام رضا (ع) شرکت نفت اهواز اظهار داشت: در حوزه مدیریت، مدیران و جوانان مستعدی در استان داریم که ضرورت دارد به فرزندان خوزستان اختصاص یابد.
وی اشتغال جوانان استان را از موضوعات مهم استان مطرح کرد و گفت: آزمون استخدامی مربوط به خوزستان باید متعلق به جوانان‌بومی این‌ استان باشد و نباید این مساله به یک دغدغه برای جوانان ما تبدیل شود.
رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره با ظرفیت‌های خوزستان در تمامی حوزه‌ها گفت: نقطه ضعف خوزستان عدم استقبال صحیح از سرمایه گذار بخش خصوصی در استان است.
وی مشکل اصلی خوزستان را  در بخش آب و فاضلاب  عنوان کرد و گفت: همیشه باید پیگیر مسایل آب در استان باشیم و به آن بپردازیم چرا که در همه شهرستان‌های استان با تنش آبی رو به رو هستیم‌
حسینی افزود: آب، سرمایه ملی است و متعلق به کل کشور است اما تا زمانی که مساله خوزستان آب شرب، آب کشاورزی و حق آبه رودخانه است انتقال آب برای ما خط قرمز محسوب می شود.
وی انتقال آب را عامل جدی در خسارت رسیدن به کشاورزی و مانع توسعه استان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر انتقال آب از خوزستان توجیه علمی و منطقی ندارد.
رییس مجمع نمایندگان خوزستان مشکلات شبکه فاضلاب و آبگرفتگی، حوزه کشاورزی و فاز دوم طرح مقام معظم رهبری به عنوان یکی طرح که موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتعال می شود را از جمله موضوعات محوری استان اعلام کرد.
وی گفت: توجه به همه اقوام در خوزستان یک اصل است و باید از نقطه نظرات علما، اساتید، نخبگان و کسانی که می‌توانند راهکار ارایه دهند استفاده کرد و باید برای توسعه استان با توجه به اصل هم افزایی مسیر را ادامه دهیم.
وی با اشاره به اینکه مطالبات خوزستان از نفت به حق است افزود: در جلسه‌ای با وزیر نفت اعلام کردیم که خوزستان از حق سه درصد نفت بهره‌مند نیست و پیشنهادی برای تشکیل صندوق توسعه خوزستان را از سوی وزارت نفت ارائه دادیم تا با اولویت‌بندی نسبت به رفع مشکلات این استان اقدام شود.
حسینی صیانت از آرا و برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری در خوزستان را از جمله وظایف مهم استاندار عنوان کرد و گفت: فعالان سیاسی خوزستان در مورد انتخابات قبلی گلایه‌هایی داشتند که امیدوارم استاندار جدید در انتخابات آتی نسبت به رفع این گلایه‌ها و دغدغه‌ها اقدام کند.
وی گفت: به رغم همه خدماتی که نظام جمهوری اسلامی برای استان خوزستان داشته است اما هنوز در این استان ما از بدیهیات و مسایل ابتدایی صحبت می‌کنیم‌از این رو زیبنده کشور و مسئولان نیست که امروز نمایندگان‌استان صحبت‌های ۲۰ سال پیش را تکرار کنند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار