اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تاکید کرد: لزوم همکاری مراکز علمی در فعالیت اقتصاد نفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اهمیت پژوهش در صنعت گفت: در طول ۴۳ سال گذشته، از ظرفیت علمی کشور در راستای راهبری صنعت نفت استفاده شده است اما تا رسیدن به شرایط ایده‌آل، هنوز به شدت فاصله داریم.

علیرضا دانشی با حضور در غرفه جهاد دانشگاهی در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در صنعت اظهار کرد: بدون شک اگر قرار است اتفاق خوبی در کشور رخ دهد، راهی جز توجه به علم، دانش و پژوهش نداریم و راه دانش هم از مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی می‌گذرد.

وی ادامه داد: قطعا با ظرفیت بی بدیلی که صنعت نفت در رابطه با ایجاد اقتصاد مولد دارد، می‌توان در این رابطه کارهای بزرگی انجام داد؛ در طول ۴۳ سال گذشته، از ظرفیت علمی کشور در راستای راهبری صنعت نفت استفاده شده است اما تا رسیدن به شرایط ایده‌آل، هنوز به شدت فاصله داریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: معتقدیم که اگر مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور، به انضمام مراکز صنعتی دست به دست هم دهند و نقشه راهی طراحی کنند که در راستای آن نفت و اقتصاد نفت را به صورت ویژه فعال کنند، مطمئن باشید که سهم عمده بیکاری در سطح جامعه، مرتفع و مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود و به طرف شرایط آرمانی حرکت خواهیم کرد.

دانشی با اشاره به لزوم فعالیت بیشتر پژوهشگران کشور در حوزه نفت گفت: عمق مساله این است؛ در بهترین شرایط کشور، ۵۰۰ محصول نفتی تولید می‌کنیم که البته این میزان هم نیست، و این در حالی است که در دنیا میزان محصولاتی که صنعت نفتی ایجاد می‌کند حدود ۷ هزار محصول است. معنا و مفهوم این است که ۶ هزار و ۵۰۰ محصول در صنعت نفت دنیا وجود دارد که تولید آن‌ها دست یاری محقق، پژوهشگر و پژوهشکده ایرانی را می‌طلبد؛ این یعنی کار، تولید ثروت و رفع و شکست تحریم‌ها.

وی با بیان اینکه فتح قله‌های رفیعی که در پیش داریم راهی جز توجه ویژه به فعالیت‌های علمی و پژوهشی ندارد، عنوان کرد: باید نشست و با برنامه‌ریزی و تقسیم کار، مراکز علمی تحقیقاتی را جهت داد و برنامه‌ریزی کرد و نقشه راه داشت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: ممکن است ظرفیت فعلی کشور برای استفاده از محصولات دانش بنیان درون کشور محدود باشد بنابراین باید به گونه‌ای تقسیم کار کنیم و برای خارج از کشور نیز برنامه‌ریزی کنیم. محصولات دانش بنیان مخصوصا در حوزه نفت، محصولات سوپرمارکتی نیستند و در نفت نیز محدودیت وجود دارد؛ پس راهی جز تقسیم کار وجود ندارد و بعد از تقسیم کار مطمئنا می‌توانیم کارهای بزرگی کنیم.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار