اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد؛ درخواست تعطیلی واحد آلاینده پالایشگاه آبادان ارایه شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه درخواست تعطیلی واحد بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان به دلیل انتشار آلودگی ارایه شده، گفت: پرونده آلایندگی این پالایشگاه از ۲ ماه پیش به مراجع قضایی ارسال شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز؛محمدجواد اشرفی روز سه شنبه، درباره انتشار دوباره گرد سفید در پالایشگاه آبادان، بیان کرد: مشکل انتشار این گرد سفید از واحد تولید بنزین در پالایشگاه آبادان در کوتاه مدت حل نمی‌شود و زمان‌بر است به همین دلیل درخواست تعطیلی این واحد را تا زمان راه‌اندازی خط تولید جدید، ارایه کردیم اما به دلیل شرایط اقتصادی کشور با چالش‌هایی روبه رو هستیم.

وی راهکار دیگر حل مشکل آلودگی این واحد را نصب سیستم غبارگیر بیان کرد و افزود: مسوولان پالایشگاه گفته‌اند که پروژه دیگری به عنوان غبارگیر برای جلوگیری از انتشار گرد در هوا تعریف شده اما این پروژه نیز زمان‌بر است و حدود ۲ تا سه سال طول می‌کشد.

اشرفی اضافه کرد: این مشکلات به وزارت نفت منعکس شده و جلیل مختار یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز قول پیگیری آن را داده است.

وی با تاکید بر تاثیر این گرد سفید بر روی سیستم تنفسی، ادامه داد: معتقدیم سلامتی شهروندان اهمیت بیشتری دارد، به همین دلیل پرونده آلایندگی پالایشگاه آبادان، در پی انتشار آلودگی، از ۲ ماه پیش به مراجع قضایی ارجاع شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

اشرفی این آلودگی را ناشی از فرآیند تولید در واحد تولید بنزین دانست و گفت: مسوولان پالایشگاه آبادان می‌گویند که این پودر همیشه در فرآیند تولید وجود دارد و بعد از راه‌اندازی مجدد به دلایل فنی، میزان خروج آن از دودکش‌ها بیشتر می‌شود؛ البته زمان انتشار آن محدود و در شعاع خاصی است و بعد از مدتی ته‌نشین می‌شود.

بر اساس این گزارش، انتشار دوباره گرد سفید از پالایشگاه آبادان در روزهای اخیر گزارش شده است.

خروج این گرد سفید رنگ از پالایشگاه آبادان از ۲۶ تیر امسال با انتشار ویدیوهای اعتراضی شهروندان آبادانی خبرساز شد. روابط عمومی پالایشگاه آبادان در واکنش به انتقادات، ضمن عذرخواهی توضیح داده است که “گرد و غبار تقریبا سفید رنگ منتشر شده از یکی از دودکش‌های پالایشگاه ناشی از عملیات راه‌اندازی آن واحد بوده که طی سال‌های گذشته نیز این موضوع به تناوب وجود داشته و جزو ماهیت واحد و فرآیند راه‌اندازی است که تا ساعت‌های آینده انتشار این دود متوقف خواهد شد.”

قیم مدیرعامل پالایشگاه آبادان مدعی شده بود که “گرد سفیدی که از واحد کت کراکر فاز ۳ پالایشگاه نفت آبادان نشت، و در سطح شهر آبادان انتشار یافته سمی نیست و کاتالیست به کار گرفته شده در مراحل راه‌اندازی بر اساس استاندارد روز بین المللی و از نوع خاک رسی است.” این در حالیست که سید محمد محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان توصیه کرده است: “مردم کمتر در این منطقه تردد کنند و در صورت ضرورت حتما از ماسک به ویژه ماسک N۹۵ استفاده کنند.”

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار