اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: افزایش ۸۰۰ درصدی پروژه های سرمایه ای/ تمرکز اقدامات جهادی بر خدمت رسانی بیشتر به ذینفعان/ افزایش ظرفیت قراردادهای پژوهشی، فناورانه و تولید بار اول از ۷۵ میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان

در نشست بررسی اقدامات جهادی، تبیین برنامه ها و راهبردهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سال ۱۴۰۲، مهندس دانشی نفت را از منابع ملی و متعلق به آحاد مردم قلمداد کرد و بر تمرکز اقدامات جهادی مناطق نفت‌خیز بر خدمت رسانی عمومی در جهت رفاه حال مردم تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز؛  این جلسه ۵ ساعته با حضور مدیرعامل، مدیران عامل شرکت های تابعه، مدیران و مشاوران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۲ در سالن همایش‌های گل نرگس مجموعه(واش واتر) به میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون برگزار شد.
در ابتدای این نشست مهندس دهان زاده رئیس هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جانشین مدیرعامل شرکت های تابعه که دبیری جلسه را بر عهده داشت پس از تبریک روز جهانی کارگر، با تبیین محور جلسه تحت عنوان «لزوم تداوم اقدامات جهادی و همگرایی و هم افزایی بیش از پیش در پیشبرد اهداف سازمانی» از مدیران خواست در گزارش اقدامات جهادی مجموعه تحت سرپرستی خود، تجارب مکتسبه و نوآوری های مدیریت خود را در انجام هرچه موثرتر اقدامات، با دیگر تصمیم سازان مناطق نفتخیز به اشتراک گذارند. وی گفت: شرایط تحریمی ما را در موقعیت یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داده، لذا ضرورت ایجاب می کند در مقام مقابله با تخاصم استکبار جهانی، رویکردهای پیشین و سنتی خود را کنار گذاشته و تغییر آرایش دهیم و در نبرد نامتوازن، بنا به تاکید مدیرعامل، با سلاح نوآوری خود را تجهیز نماییم و آنگونه که به ذهن من می رسد، نسخه رویکرد جهادی دقیقا راهبردی موثر در تقابل با تفکر شرارت آمیز نظام استکبار تلقی می شود. وی افزود: «مدل جهادی آن است که نیت الی الله باشد و با مدیریت علمی و نوآورانه تولید را پیش ببریم.»
در ادامه مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن تبریک سالروز حماسه عملیات بیت المقدس و آزادسازی افتخارآفرین خرمشهر و روز ملی خلیج فارس، یادآور شد: نمادهای ملی و میهنی برای همه اقشار با هر تفکری، بسیار با اهمیت بوده و متعصبانه و با حساسیت مضاعف در جهت پاسداشت آنها اهتمام خواهیم ورزید.
مهندس دانشی با تقدیر از مدیریت و کارکنان شرکت کارون به جهت میزبانی نشست حاضر، به عنوان مقدمه کلام در تعریف اقدام جهادی با وام گرفتن از آیه شریفه پایانی سوره عنکبوت«وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ» جهاد را بهره گیری از تمام ظرفیت جسمی و فکری تفسیر کرد و گفت: تنها در صورت تفکر و عمل جهادی گشایش حاصل خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت تاسیس قرارگاه جهادی در همه شرکت های تابعه و همگرایی هم افزایی این قرارگاه ها جهت تکمیل این زنجیره خاطر نشان کرد: شایسته است در اینگونه اقدامات دو مولفه را در نظر بگیریم اول شناسایی مشکل سپس اقدام برای رفع آن با سود جستن از حداکثر توان.
دانشی تصریح کرد: اقدام توام با مضاعف شدن احساس مسئولیت مبین کار اساسی و جهادی است که می تواند مصادیق فراوانی داشته باشد از قبیل: افزایش ۸۰۰ درصدی پروژه های سرمایه ای یا گسترش ظرفیت قراردادهای پژوهشی، فناورانه و تولید بار اول از ۷۵ میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بازه زمانی یکساله مناطق نفتخیز جنوب، که اینها را می توان به انفجار کار تعبیر کرد لذا حتا به این مقدار نیز قانع نخواهیم بود.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر جدی گرفتن موضوع پژوهش و رصد علمی و هدف قرار دادن آنسوی مرزهای دانش بشری را وظیفه شرعی دانست و آن را از مصادیق بارز کار جهادی ارزیابی کرد.
وی با بیان اینکه بدترین حالت آنست که فرد «مذبذب بین ذلک» بماند، با تاکید از مدیران و مسئولین خواست برای هر کار علمی، چند طرح پیش بینی شده، در نظر داشته باشند. که در صورت توقف در انجام هر برنامه ای طرح جایگزین را به اجرا درآورده تا از توقف و معطل ماندن امور پیشگیری شود.
دانشی با توصیه به گسترش امور رفاهی در تاسیسات به عنوان یک اقدام جهادی و برنامه ریزی معقول و هدفمند در این زمینه همچون اختصاص کتابخانه، فیلم های مفید آموزشی، امکانات رفاهی ورزشی و ایجاد فضای سبز و نهالستان در محیط های عملیاتی نسبت به صیانت و ایجاد انگیزه برای نیروهای عملیاتی تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود که به اقدامات جهادی در حوزه مسئولیت های اجتماعی اختصاص داشت، نسبت به هدفمند بودن و تمرکز هزینه‌ی این قبیل اقدامات در تاسیسات زیرساختی توسعه ای و مولد عام المنفعه منطقه و امتناع از پول پاشی بی ضابطه و هدررفت منابع سازمان در موارد غیرضروری، توصیه نمود.
مهندس دانشی در خاتمه شاه بیت اقدامات جهادی را اصلاح امور از خود و بهینه سازی مصرف تعبیر نمود و گفت: در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت پذیرد و فرهنگ صرفه جویی را در مجموعه خود تسری دهیم. بر همین اساس از روابط عمومی خواست با تولید محتوای بصری فاخر در جهت فرهنگ سازی در حوزه بهینه سازی مصرف اقدام عاجل نماید.
مهندس شهرویی مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون به عنوان میزبان این نشست پس از خیر مقدم به حضار در ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های جهادی این شرکت اظهار داشت: به لطف خداوند و به همت کارکنان تلاشگر شرکت نفت و گاز کارون، موفق به صرفه جویی ۲۰ هزار دلاری در روز بواسطه جلوگیری از گازسوزی و افزایش میزان تولید با رعایت کامل مسائل ایمنی و الزامات زیست محیطی گردیده ایم. از فعالیت های جهادی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون طی سال جاری می‌توان به تکمیل و تجهیز سالن همایش شهدای شرکت کارون با مساحت ۲۵۰ متر مربع ظرف مدت ۷۵ روز، احداث دیوار بلوار نفت و منطقه مهاجرین جنگی در راستای صیانت از اراضی و تاسیسات صنعت نفت همچنین زیباسازی منظره شهری، احداث و توسعه گلخانه ها و نهالستان های شرکت کارون با رویکرد پرورش قلمه درختان مثمر، آب رسانی و توزیع چندین هزار بسته نوشت‌افزار و بسته معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و روستاهای همجوار تاسیسات و تاسیس کتابخانه در واحدهای عملیاتی اشاره کرد.
در ادامه مهندس قباد ناصری مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با بیان اینکه فعالیت های جهادی این شرکت منجر به تداوم تولید شده و با طراحی های صورت پذیرفته انتظار داریم در افق پیش رو شاهد افزایش تولید باشیم، به برشمردن اقدامات این شرکت مارون از قبیل: به صفر رساندن نفت سوزی و صیانت از محیط زیست و منابع هیدروکربوری با بهره گیری از فناوری MOT به عنوان یک کارخانه بهره برداری کوچک و قابل حمل، ایمن سازی خطوط لوله، احداث ۳۶ کیلومتر خط ۱۰ اینچ از کلاستر شادگان به مارون ۳ و مارون ۳ به مارون ۴ با هدف افزایش تولید به میزان ۳۰ هزار بشکه  در روز، جمع آوری حدود ۶۴ کیلومتر خطوط لوله مازاد . . .  همچنین اقدامات گسترده این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی، پرداخت.
مهندس ناصری در پایان سخنان خود دو پیشنهاد: استقلال عملیاتی شرکت های بهره بردار به طور مثال جهت به کارگیری و تامین ماشین آلات سبک و سنگین در حوزه عملیات، همچنین اختصاص واحد پژوهش به شرکت های بهره بردار، را مطرح کرد.
مهندس جواد تقی زاده مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری نیز با اشاره به اقدامات جهادی صورت گرفته در این شرکت از قبیل: تشکیل گروه جهادی آب و تولید روزانه به میزان ۷۵۰۰۰ لیتر و ارسال به ۳۶ روستای همجوار فاقد آب شرب، استفاده از ظرفیت های فکری همه کارکنان بهره گیری بهینه حداکثری از توان نیروی انسانی شرکت، خرید چند دستگاه ماشین آلات سنگین از بودجه شرکت جهت پیشبرد اهداف تولیدی سازمان، پیشرفت ۸۰۰ درصدی در پروژه های سرمایه ای، نگاه ویژه به معظل خوردگی تاسیسات و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه تا جاییکه مشکل رفع خوردگی را از ۶۰۰  روز به ۷۰ روز تقلیل دادیم، پیشنهاد خود را اینچنین مطرح ساخت: شرکت ها بر بحث ذخیره استهلاک متمرکز شده و بودجه آن را افزایش دهند. همچنین بودجه ای به شرکت های بهره بردار به طور مستقل جهت مسئولیت های اجتماعی اختصاص داده شود.
مهندس مهرداد کاهکش مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز در این نشست اقدامات این شرکت در راستای افزایش تولید علی رغم فرسودگی تاسیسات را مصداق بارز تلاش و اقدام جهادی ارزیابی نمود گفت: با رایزنی که با محیط زیست استان صورت پذیرفته و جلوگیری از نفت و گازسوزی مطابق با نیاز روز کشور بوده اقدام نموده ایم. وی همچنین تدوین، برنامه ریزی و اجرایی نمودن یک نرم افزار ویژه جهت گزارش روزانه و آمار و اطلاعات، که با اتکا بر دانش کارکنان داخلی شرکت صورت گرفته را از اقدامات شاخص جهادی این شرکت معرفی کرد و بهره برداری از این سامانه را به عنوان پیشنهاد به دیگر شرکت ها توصیه نمود.
مهندس علیرضا هیهاوند مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در ادامه این نشست در تبیین اقدامات جهادی این شرکت گفت: اقدامات عام المنفعه ای همچون: جاده سازی که تا استان چهارمحال و بختیاری گسترش داشته است، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان جهت نوآوری در تداوم روند تولید و پیشگیری در ایجاد اختلال فرآیندی با ایده های نوین، به کارگیری ظرفیت لجستیکی و نیروی انسانی به صورت شناور در میان ادارات و مدیریت ها جهت فائق آمدن بر محدودیت منابع، از رویکرد جهادی این شرکت خبر می دهد. وی به عنوان پیشنهاد تخصیص اعتبارات مستقل به شرکت ها را مطرح نمود تا در اثر آن تجلی خدمتگزاری در محیط پیرامونی قابل مشاهده و ملموس ارائه گردد.

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار