اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای استان خبر داد:کاهش تولید برق و افزایش مصرف انرژی در خوزستان

مصرف انرژی

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: انرژی مصرفی سال گذشته استان خوزستان برابر ۳۷ هزار و ۳۹۲ گیگاوات ساعت بود که نشان‌دهنده حدود ۳.۸ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ است.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ،فرامرز شادفر در خصوص تولید برق خوزستان در سال ۹۹ اظهار کرد: سال گذشته ۴۴ هزار و ۴۶۲ گیگاوات ساعت برق در استان تولید شد که در مقایسه با سال ۹۸، کاهش ۷.۶ درصدی تولید برق در خوزستان را نشان می‌دهد.

وی افزود: از این میزان برق تولیدی در استان خوزستان، ۳۵.۴ درصد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۳.۶ درصد توسط نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۰.۹۴ درصد توسط نیروگاه‌های تولید پراکنده، تولید و به شبکه تحویل شده است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از میزان برق تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۴۲.۸ درصد توسط بخش دولتی شامل نیروگاه رامین و ماهشهر و ۵۷.۲ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی شامل نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر تولید شده است.

شادفر گفت: پیک سال ۱۳۹۹ به میزان ۸ هزار و ۵۱۸  مگاوات بود که نسبت به پیک بار سال گذشته  ۵.۳۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای همه مشترکان و تامین رفاه عمومی، ضروری است با توجه به شروع گرما، استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمام اقشار جامعه به طور جدی مد نظر قرار گیرد و مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف به سایر ساعات شبانه‌روز منتقل شود.

وی افزود: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای همه مشترکان و تامین رفاه عمومی، ضروری است با توجه به شروع گرما، استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمام اقشار جامعه به طور جدی مد نظر قرار گیرد و مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف به سایر ساعات شبانه‌روز منتقل شود.وی افزود: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای همه مشترکان و تامین رفاه عمومی، ضروری است با توجه به شروع گرما، استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمام اقشار جامعه به طور جدی مد نظر قرار گیرد و مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف به سایر ساعات شبانه‌روز منتقل شود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار