اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد:تاب‌آوری رودخانه‌های خوزستان پایین آمده است / آماده‌باش سراسری برای مقابله با سیلاب

جریانات سیلابی

مقابله با سیلاب

مقابله با سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه وضعیت تاب‌آوری رودخانه‌های استان پایین آمده است، بر لزوم استقرار ماشین‌آلات در بازه‌های خطر از امروز و تداوم آماده‌باش در خوزستان برای پیشگیری و مقابله با سیلاب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ،کیامرث حاجی‌زاده امروز ۲۴ اسفندماه در نشست ستاد پیشگیری و  مقابله با بحران خوزستان اظهار کرد: نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بحران در راستای فراهم کردن تمهیدات و تصمیماتی برای پیشگیری و کنترل سیلاب برگزار شده است. البته  نخستین کارگروه مقابله با سیلاب بر اساس تجارب سال گذشته در مردادماه برگزار شد تا  آمادگی لازم  به دستگاه‌های متولی داده شود و تقسیم کار و توزیع کارها صورت گیرد. این اقدامات از همان نشست‌های اولیه تا به امروز انجام و شرح وظایف تمامی دستگاه‌ها به آنها داده شده است.

وی افزود: یکی از اصول مدیریت بحران این است که در زمینه پیشگیری و مقابله، بدترین حالت ممکن را در نظر بگیریم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم. اکنون ضرورت دارد آمادگی لازم برای بدترین شرایط  را داشته باشیم تا در روزهای پیش رو غافلگیر نشویم.

جانشین استاندار خوزستان در ستاد پیشگیری و مقابله با بحران با اشاره به استفاده از تجارب سیلاب در حوضه‌های آبریز مختلف در استان از سال ۹۵ تاکنون بیان کرد: در دو حوضه کرخه و دز با مشکلاتی هم در حوزه رودخانه و هم در حوزه احداث نشدن سدهای بالادستی روبه‌رو هستیم، به عنوان مثل سد سیمره در بالادست سد کرخه کمک‌هایی به این حوضه آبریز داشته است اما در حوضه سد دز چنین امکانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: وضعیت تاب‌آوری رودخانه‌های خوزستان به علت وجود رسوبات، پایین آمده و دیواره بسیاری از رودخانه‌ها با فرسایش روبه‌رو است. همچنین در نقاط بسیاری، رودخانه از مسیر اصلی خودش خارج شده و به سمتی منحرف شده که موجب تخریب سیل‌بندها شده  است که همین امر، روستاها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

حاجی‌زاده  ادامه داد: در حوزه ستاد مدیریت بحران خوزستان صدور اخطارها و هشدارها و نظارت‌های لازم انجام و  تمهیدات از قبل اندیشیده شده است لذا در ادامه این اقدامات از مردم خوزستان تقاضا داریم همانطور که در ابربحران سیلاب اخیر با همکاری و همدلی موجب شدند تلفات انسانی نداشته باشیم و به خوبی پای کار آمدند، اکنون نیز اخطارها و هشدارهای هواشناسی و ستاد مدیریت بحران را جدی بگیرند. روستاییان، عشایر و کشاورزان به این هشدارها توجه ویژه کنند و از نزدیک شدن به مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و دائمی خودداری کنند.

وی بیان کرد: تمامی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی با دستور استاندار و رئیس ستاد مدیریت بحران خوزستان آماده‌باش هستند و بدون هماهنگی نباید محل خدمت را ترک کنند. همچنین تمامی ماشین آلات و دستگاه‌های مورد نیاز باید در بازه‌هایی که احتمال روان شدن سیلاب وجود دارد، مستقر شوند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار