اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور عنوان کرد:ساخت ۵۰۰ مگاوات نیروگاه برق در اهواز

 

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به انعقاد تفاهمنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی بین وزارت نیرو و صمت، گفت: ۵۰۰ مگاوات در قالب این تفاهمنامه توسط شرکت فولاد خوزستان در اهواز ساخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، کیومرث زمانی بیان کرد:بر اساس تفاهمنامه بین وزارتخانه‌های نیرو و صمت مقرر شد ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی پربازده برای تامین برق پایدار صنایع کشور توسط شرکت های زیر مجموعه وزارت صمت در قالب ۱۴ ساختگاه نیروگاهی احداث شود.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ مگاوات در قالب این تفاهمنامه توسط شرکت فولاد خوزستان در اهواز احداث خواهد شد، افزود: طبق این تفاهم نامه بسته‌های حمایتی برای سرمایه گذاران (صنایع) پیش بینی شده تا این صنایع که بیشتر صنایع فلزی هستند برق مورد نیاز خود را توسط نیروگاه اختصاصی خود تامین کنند و مازاد برق تولیدی را به شبکه بفروشند.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور ادامه داد: این بزرگترین پروژه نیروگاهی در کشور است که هم زمان ۱۴ نیروگاه در مدت سه سال احداث و به بهره برداری خواهند رسید.

زمانی افزود: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان همکاری کاملی با مشاور پروژه نیروگاهی فولاد خوزستان در اهواز به عمل آورده و به زودی مطالعات اتصال به شبکه تایید و برای اخذ مجوز به وزارت نیرو ارسال خواهد شد.

وی بیان کرد: با احداث این نیروگاه ۵۰۰ مگاوات برق مصرفی فولاد خوزستان از روی شبکه برق اهواز برداشته خواهد شد و ظرفیت آزاد شده در اختیار مردم خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز قرار خواهد گرفت.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور ادامه داد: برای اتصال این نیروگاه نیاز به احداث خط و پست ۴۰۰ کیلوولت آرنا بوده که با پیش بینی برق منطقه‌ای خوزستان در قرارداد فولاد خوزستان، عملیات احداث آن با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال از سال ۹۷ شروع شده و پیش بینی می شود تا پیش از تابستان ۱۴۰۱ به طور کامل وارد مدار شود و زیرساخت های اتصال نیروگاه فراهم شود.

از مهر پارسال تاکنون ۳۰ کیلومتر فیبر نوری و ۱۵۵ کیلومتر مدار خط به بخش انتقال و فوق توزیع شبکه زیرنظارت شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار