اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان مطرح کرد:فعالیت‌های زیست‌محیطی نفت و گاز اروندان قابل‌توجه است

پروژه‌های زیست‌محیطی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان پس از بازدید از تأسیسات نفتی وپروژه‌های زیست‌محیطی شرکت نفت و گاز اروندان در منطقه غرب کارون، فعالیت‌های زیست‌محیطی این شرکت را قابل‌توجه خواند.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، محمد جواد اشرفی  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در بازدید از این پروژه و تأسیسات نفتی دارخوین، با اشاره به فعالیت صنعت نفت در بخش وسیعی از استان نفت‌خیز خوزستان، تلاش شرکت‌های نفتی در استان را در راستای حفاظت از محیط زیست مهم دانست و گفت: این اداره کل با نظارت دقیق و جامع بر این فعالیت‌ها همواره آماده ارائه نظرات کارشناسی و تعامل با شرکت‌ها برای حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: در این زمینه شرکت نفت و گاز اروندان به لحاظ واقع شدن عمده دامنه فعالیت آن در تالاب هورالعظیم در بحث محیط زیست دارای ویژگی و حساسیت خاص است که اقدام‌های‌ انجام‌شده از سوی این شرکت در بخش‌های آب، خاک و هوا قابل توجه بوده و پیش‌بینی می‌شود با اتمام پروژه‌های در دست اجرا، شاهد تحول چشمگیری در زمینه‌های زیست‌محیطی در منطقه باشیم.

اشرفی از حسن توجه شرکت نفت و گاز اروندان به مسائل زیست محیطی و اقدام‌های انجام‌شده در این زمینه قدردانی و تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های این شرکت و همچنین نظارت و بررسی‌های مستمر کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ادارات تابع در خصوص فعالیت‌های شرکت نفت و گاز اروندان در غرب کارون به‌خصوص تالاب هورالعظیم، این ظرفیت وجود دارد که در آینده نزدیک به یکی از شرکت‌های سبز تبدیل شود.

جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز در جریان این بازدید، درباره فعالیت‌های زیست‌محیطی در گستره عملیاتی این شرکت، به اهمیت حفاظت از اکوسیستم آب، هوا و خاک در تالاب بین‌المللی هورالعظیم و پروژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت اشاره کرد و گفت: این پروژه با برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری ۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز در روز از سوی یک شرکت بخشی خصوصی در دست اقدام است و بهره‌برداری از آن تأثیر بسزایی در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه طرح انتقال گازهای مازاد میدان نفتی دارخوین از طریق خط لوله به کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ نیز در دستور کار است، در زمینه اجرای پروژه لندفیل گفت: این پروژه اواخر سال گذشته با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در فاز اجرایی قرار گرفت، زیرا دفن‌ کنده‌های حفاری با توجه به طرح‌های توسعه میدان‌های نفتی در منطقه از اهمیت زیست‌محیطی بالایی برخوردار است.

پورهنگ تصریح کرد: این شرکت در تعامل و همکاری مؤثر و مستمر با اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ادارات محیط‌زیست شهرستان‌ها با اولویت‌بخشی به پروژه‌ها و اقدام‌های زیست‌محیطی تلاش دارد تا حد امکان آلاینده‌های صنعتی را حذف کند، یا به حداقل ممکن کاهش دهد.

در این بازدید مراحل پیشرفت پروژه احداث حوضچه بتنی (لندفیل) که با هدف دفن کنده‌های حفاری در منطقه دارخوین در دست اجرا است نیز بررسی شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار