اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در مسجدسلیمان مطرح کرد:مصوبه‌های مجلس می‎تواند به ایجاد تحولات مثبت اجتماعی کمک کند

پروژه‌های صنعت نفت

پروژه‌های صنعت نفت

پروژه‌های صنعت نفت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه‎های صنعت نفت در مسجدسلیمان، گفت: مجلس می‌تواند برای ارتقای سطح رفاه عمومی و به‌منظور ریل‌گذاری برای حرکت بهتر دولت، با طرح و تصویب قوانین کارشناسی شده به تحولات مثبت اجتماعی کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، فریدون عباسی در ادامه سفر خود به استان خوزستان، به مسجدسلیمان رفت و پس از اطلاع از روند پیشرفت پروژه‌های صنعت نفت در این شهر، گفت: چون تمرکز صنایع در استان خوزستان است، انتظار این است که این استان و به‌خصوص شهر اهواز زیرساخت‌ها و امکانات درخوری نظیر بزرگ‌ترین بیمارستان فوق‌تخصصی کشور را داشته باشند، اما در عمل می‌بینیم که این استان از مشکلات عدیده به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری و ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی در این حوزه یک توقع بجاست و لازم است قوانین مربوطه از سوی مجلس اصلاح و دست دولت و وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نفت در این خصوص بیشتر باز شود، ادامه داد: چنانچه به‌ هر دلیل دولت لایحه‌های اثربخش مدنظر مجلس را ارائه نکند، خود نمایندگان و مجلس می‌توانند برای ارتقای سطح رفاه عمومی و به‌منظور ریل‌گذاری برای حرکت بهتر دولت، با طرح و تصویب قوانین کارشناسی شده به تحولات مثبت اجتماعی کمک کنند.

عباسی گفت: با ایجاد ظرفیت‌های پالایشی و پتروشیمی، می‌توان ضمن جلوگیری از خام‌فروشی، به ایجاد اشتغال و توسعه‌ صنعتی، ایجاد ارزش افزوده و کسب درآمدهای بیشتر در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور اقدام کرد.

همه باید به مسجدسلیمان توجه کنند؛ نه صرفا نفت

فرخ علیخانی، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: مسجدسلیمان نقطه‌ رویش و مبدأ تاریخ نفت است و تاریخ صنعت نفت ایران با مسجدسلیمان اصالت می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حوادث و مشکلات یک سال گذشته و در بحران‌های جدی مانند سیلاب و زلزله، نفت در کنار مردم بوده و با گسیل و به‌کارگیری تجهیزات لجستیکی، پرداخت هزینه‌ها و کمک‌رسانی و ارائه خدمات به شهروندان تا حد ممکن برای کاهش آلام آنان تلاش کرده است، افزود: حق مسجدسلیمان این نیست و باید به این منطقه توجه بیشتری شود و لازم است دیگر وزارتخانه‌ها نیز در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

علیخانی با اشاره به اینکه طبق قانون، بودجه شرکت ملی نفت ایران محدود به ۱۴.۵ درصد از درآمد حاصل از فروش نفت است، گفت: وزارت نفت با وجود اینکه با مشکل تأمین نقدینگی و درآمد مواجه است، در ارتباط با عمران و آبادانی مناطق نفت‌خیز و انجام پروژه‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

تلاش نفت برای رفع مشکلات مسجدسلیمان

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز گفت: مشاهده یک‌سری از نیازهای اولیه و بر زمین مانده برخی شهرستان‌ها، جای ناراحتی دارد و هیچ مسئولی دوست ندارد ببیند مردمش با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما چاره کار، ریشه‌یابی و تشخیص علل و عوامل و ارائه راه‌حل مناسب و قابل اجرا برای رفع اساسی این مشکلات از سوی همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع است.

وی افزود: با وجود همه موانع و محدودیت‌های مالی ناشی از تحریم‌ها، مدیریت عمران مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت و بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در حد امکان و در چارچوب مقررات، نسبت به رفع مشکلات مردم مسجدسلیمان و شهرها و روستاهای این منطقه تلاش کرده‌اند.

محمدی همچنین به دستاوردهای طرح توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفت‌خیز جنوب که بخشی از آن در مسجدسلیمان پیگیری می‌شود اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح اهدافی همچون ایجاد اشتغال بومی، توانمندسازی پیمانکاران و سازندگان ملی و محلی، حداکثرسازی کالای ساخت داخل و ایجاد ظرفیت افزایش و نگهداشت تولید، پیگیری می‌شود و لازم است مسئولان محلی در اجرای بهنگام این طرح یاری‌رسان ما باشند. افزون بر این طرح، مناطق نفت‌خیز جنوب با طرح‌های جمع‌آوری گازهای مشعل در مناطق شرق و مرکز خوزستان ضمن حفاظت از محیط زیست به ایجاد ثروت و ارزش افزوده برای کشور اقدام کرده است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار