اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

شهردار اهواز مطرح کرد:ذره‌ای در موضوع قطار شهری اهواز عقب‌نشینی نمی‌کنیم

پروژه مترو اهواز

پروژه مترو اهواز

پروژه مترو اهواز

شهردار اهواز گفت: در موضوع قطار شهری اهواز، فرصت و تذکرات لازم را به پیمانکار پروژه داده‌ایم و از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، موسی شاعری درخصوص آخرین وضعیت پروژه مترو اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در خصوص مترو اهواز باید گفت این نوع قرارداد از ابتدا خوب نبوده و این نوع قرارداد فقط در کرج و اهواز بسته شده که در هر دو جا موفق نبوده است و اینکه کیسون در نوع کار پروژه مترو یا قطار شهری نیز بی‌تجربه بوده بحث دیگری است.

وی افزود: به آقای انصاری رئیس هیات مدیره کیسون گفته شد باید واقع‌بینانه صحبت کنیم، با توجه به تغییرات فیزیکی که پروژه داشت و در نقاطی خطوط و ایستگاه‌ها از روی زمین بنا بوده به زیرزمین منتقل شود، مبلغ این تغییرات باید منطقی باشد.

شهردار اهواز گفت: اساس این اختلاف این است که ۵۰ سانتیمتر قطر تونل‌ها بیشتر شده و شرکت کیسون در قبال این کار اعداد و ارقام نجومی و غیر واقع را طلب می‌کنند.

وی ادامه داد: یک توافقی در ۳ مرداد ۹۷ انجام شده که بنا بر آن قرار شد کیسون کار را از سر بگیرد، اما این اتفاق نیفتاد، در ۸ مهرماه ۹۸ جلسه‌ای با مدیرعامل کیسون و معاون وزیر کشور و استاندار خوزستان برگزار کردیم که کیسون ۳ روز فرصت داشت که اعلام کند می‌خواهد ادامه دهد یا خیر، که آن‌ها موافقت کردند اما باز هم عملا اتفاقی نیفتاد.

موسی شاعری تصریح کرد: پس از این تعلل‌ها متوجه شدیم که اراده‌ای در کیسون وجود ندارد که کار را ادامه دهند، ما روند قانونی را طی کرده و تذکر و اخطار دادیم تا اینکه به نتیجه خلع ید رسیدیم.

وی بیان کرد: شروع پروژه معادل ۷۳۰ میلیارد اعتبار نیاز داشته که با وضعیت فعلی ارز، بیش از ۱۰ هزار میلیارد بودجه برای تکمیل نیاز دارد.

موسی شاعری اهواز در راستای این سوال که بنظر می‌رسد اختلاف نظر شما با آقای انصاری بر سر همان مبلغ یکهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: این مبلغ صرفا یک ادعا است و ما آن را قبول نداریم و تا زمانی که من هستم این مبلغ را پرداخت نخواهم کرد.

موسی شاعری شهردار اهواز اظهار کرد: با اینکه قرارداد از جانب ما فسخ است اما شرکت کیسون تمایلی به خروج از این قرارداد ندارد و جالب است که شریک چینی این پیمانکار مطالباتی مبنی بر عدم رضایت به فسخ قرارداد ارسال نموده است.

وی افزود: طی ادوار مختلف و مشورت‌های صورت گرفته مسؤولین ذی‌ربط در پایتخت مایل به ادامه کار توسط شرکت کیسون بوده‌اند و این نشانه مشورت در زمان‌های مختلف با این مسؤولین است.

 شهردار اهواز گفت: طبق نظرات مسؤولان استان خوزستان مصلحت کار فسخ قرارداد همکاری با شرکت کیسون بود چراکه ما باید جوابگوی مردم این شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: مایه تاسف است که عملیات اجرایی مترو و سایر شهرستان‌ها همچون شیراز، مشهد و اصفهان پس از اهواز آغاز و درحال حاضر مورداستفاده مردم قرار گرفته اما متروی اهواز پس از ۱۴ سال با ۲۸ درصد پیشرفت همچنان به دنبال تفاهم است.

موسی شاعری افزود: ما در دفاع از منافع مردم اهواز بدون ترس عمل خواهیم کرد و دلیل امضای فسخ قرارداد ندیدن همت و اراده کافی در پیمانکار پروژه بود.

وی تصریح کرد: شرکت کیسون خواستار رقم کلانی با ادعای طلب است که به‌هیچ‌عنوان حاضر به پرداخت این رقم نیستیم چراکه این پول حق و حقوق مردم است.

شاعری بیان کرد: بابت ۲۸ درصد پیشرفت حدود یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درخواست طلب دارد درصورتی‌که تمام هزینه ۳۱۰ میلیارد بوده است.

شهردار اهواز بیان کرد: تصمیم فسخ قرارداد قاعدتاً مشکلات تازه‌ای از جمله انتخاب پیمانکار، هزینه‌های تازه و فرصت ازدست‌رفته دارد اما بین ادامه این روال و یا شروع تازه باید یک گزینه انتخاب می‌شد.

وی عنوان کرد: با این‌که شرکت کیسون به مردم اهواز ظلم کرد اما با توجه به سابقه و اشراف به کار تمایل شخصی به ادامه کار توسط این شرکت داشتم اما مصلحت به فسخ قرارداد بود.

 موسی شاعری اذعان کرد: به شرکت کیسون ابلاغ شده که کارگاه‌ها را تحویل دهند و در فضایی صلح‌آمیز فسخ قرارداد صورت گیرد تا مجبور به مطرح کردن موضوع در دستگاه‌های قضایی نشویم.

وی بیان کرد: در آخر سه پیشنهاد وجود دارد که کیسون به صورت مصلحت‌آمیز کنار رود، موضوع در دستگاه قضا مطرح شود و یا یک تضمین برای ادامه کار ارائه گردد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار