اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

واکنش معاون استاندار خوزستان به توزیع گاز ال پی جی برای خودروها

گاز ال پی جی

گاز ال پی جی

گاز ال پی جی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بابیان اینکه مصرف گاز ال پی جی در خودروها غیرمجاز است، گفت: مصرف این گاز در خودروها حادثه‌آفرین بوده و از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهیم جلوی این تخلف حساس را بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز ، سید نورالله حسن‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصرف گاز ال پی جی در خودروها افزایش‌ یافته، اظهارداشت: با استناد به آمار منتشر شده از سوی رئیس انجمن ال پی جی، ماهانه ۱۰ تا ۱۵ خودرو به سبب استفاده از این گاز منفجر می‌شوند که این آمار بسیار نگران‌کننده است.

وی افزود: ازاین‌رو برای جلوگیری از هرگونه حادثه ناگوار، سامانه‌ای برای توزیع گاز طراحی‌شده که از مبدأ، میزان سهمیه هر شهرستان در آن مشخص می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: به‌محض اینکه سهمیه شهرستان‌ها از اهواز خارج شود، فرماندار و اداره صنعت، معدن و تجارت آن شهرستان باید در جریان این سهمیه قرار گرفته و آن را در اختیار مردم قرار دهند به‌خصوص مناطق شمال استان که اکنون درحال سپری کردن زمستان هستند.

حسن‌زاده با اشاره به آموزش نوع کار با سامانه ثبت کالای درخواستی هر شهرستان گفت: روز گذشته شرکت‌های گازی و عوامل تولید و توزیع را برای کار با سامانه آموزش داده و در روزهای آینده نیز نمایندگان فرمانداری‌ها را با سامانه و چگونگی کار با آن را آموزش می‌دهیم. در مراحل مختلف، توزیع گاز و کالا توسط این سامانه قابل رصد شدن است و میزان تحویل و توزیع نیز برای رفع کمبودها مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به توزیع گاز برای خودروها و احتمال انفجار آن‌ها، افزود: از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهیم که جلوی این تخلف حساس را بگیرند چراکه برای سلامت مردم مضر است. گاز ال پی جی غیرمجاز و حادثه‌آفرین بوده و برای مردم مشکل‌ساز می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به بازرسی از سطح شهر و برخورد با متخلفان بازار، عنوان کرد: بسیاری از افرادی که در چند هفته گذشته تخلف کرده بودند، مورد بازرسی قرار گرفته و برای متخلفان در سازمان تعزیرات حکومتی پرونده تشکیل‌شده است.

حسین زاده خاطرنشان کرد: نانوایی‌ها از صنوفی بودند که برای بیش از ۹۰ متخلف از آن‌ها که بیش از دو بار تخلف کردند، دستور کسر سهمیه صادر شد و اگر تخلفی را مجدد تکرار کنند، سهمیه آرد آن‌ها قطع می‌شود.

وی ادامه داد: بازرسان در طول این مدت که افزایش قیمت بنزین را شاهد بودیم، بسیاری از فروشگاه‌های متخلف را پلمپ کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ۱۲۰ هزار صنف در بازار استان فعالیت می‌کنند که عمدتاً افراد شریف و زحمتکشی هستند و هر زمان که بازار و کشور دچار التهاب شده، آسیب‌های فراوانی هم دیده‌اند که باید صف این صنوف شریف و زحمتکش را از صف متخلفان که حدود ۸ درصد از جامعه صنفی را تشکیل می‌دهند، جدا کنیم و باکسانی که به‌حق خود راضی نیستند، برخورد جدی شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه کماکان بازرسان فروشگاه‌های سطح شهر را بازرسی می‌کنند، افزود: از زمان اعلام سهمیه‌بندی بنزین تاکنون بیش از ۳ هزار بازرسی از صنوف مختلف انجام‌شده که تعدادی از آن‌ها پلمپ و تعداد دیگری به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی در واکنش به این موضوع که مردم از گرانی اقلام خوراکی شاکی هستند، گفت: یک موضوع گرانی است و یک موضوع گران‌فروشی؛ بعضی از کالاهایی که منشأ تولیدشان در سایر استان‌هاست را تکلیف کرده‌ایم که اگر افزایش قیمت داشته‌اند بنکداران این افزایش قیمت را هرچه سریع‌تر اعلام کنند که چه کالاهایی به چه میزان افزایش قیمت داشته؛ افزایش قیمت ممنوع است اما آنچه منشأ خارج از استان دارد باید از طریق ستاد تنظیم بازار کشور پیگیری شود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار