اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد: گاز طبیعی به‌زودی به روستاهای شمال شرق خوزستان می‌رسد

معاون وزیر نفت در امور گاز بر گازرسانی به روستاهای سخت‌گذر و کم‌برخوردار استان خوزستان تأکید و اعلام کرد: گاز طبیعی با افزایش سرانه گازرسانی به روستاهای شمال شرق خوزستان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز : مجید چگنی در سفر دو روزه به استان خوزستان، ضمن بازدید از پروژه‌های گازرسانی به روستاهای شمال شرق استان خوزستان، در نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که در شهرستان مسجدسلیمان، گزارش جامعی از وضع گازرسانی به شهرها و روستاهای اندیکا، لالی، هفتکل و مسجدسلیمان ارائه کرد.

وی درباره گازرسانی به شهرستان اندیکا گفت: از مجموع ۳۷۸ روستای اندیکا، ۲۵۴ روستا بدون شبکه گازرسانی است که از این تعداد، ۷۸ روستا با ۳ هزار و ۷۲۲ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: سه پروژه مهم نیز در شهرستان اندیکا در مرحله پیمان‌سپاری است که پس از اجرای این پروژه‌ها، ۸۹ روستا زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار می‌گیرد.

چگنی همچنین اظهار کرد: پروژه ۳۴ کیلومتر گازرسانی به ۱۹ روستای قلعه خواجه و لالی، پروژه ۱۱۵ کیلومتر گازرسانی به ۴۴ روستای اندیکا و پروژه ۶۴ کیلومتر گازرسانی به روستاهای مسیر آبژدان و قلعه زراس از جمله مواردی است که در مرحله پیمان‌سپاری هستند.

گاز طبیعی به‌زودی به روستاهای شمال شرق خوزستان می‌رسد

وی با تأکید بر اینکه اولویت شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به مناطق سخت‌گذر، کم‌برخوردار و محروم است، درباره تازه‌ترین وضع گازرسانی به روستاهای شهرستان لالی، تصریح کرد: تعداد روستاهای این شهرستان ۱۶۶ روستا است که ۳۴ روستا قابلیت گازرسانی دارند و از این تعداد، پنج روستا با تعداد ۱۲۷۰ خانوار زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته و گازرسانی به ۲۹ روستا نیز در حال اجراست.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: امیدواریم با تصویب وزیر نفت و افزایش سرانه گازرسانی، اکثر روستاهای شهرهای اندیکا، لالی، هفتکل و مسجدسلیمان از گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

چگنی ادامه داد: شهرستان مسجدسلیمان در بخش شهری ۹۵ درصد گازرسانی شده و در بخش روستایی ۱۸۱ روستا دارد که از این تعداد، ۱۱۲ روستا قابلیت گازرسانی داشته و ۴۶ روستا نیز تاکنون گازرسانی شده، ضمن آنکه چهار روستا نیز در حال گازرسانی است.

وی درباره وضع گازرسانی به شهرستان هفتکل، اظهار کرد: شهرستان هفتکل ۵۸ روستا دارد که از این تعداد ۳۶ روستا قابلیت گازرسانی داشته و تاکنون ۳۰ روستا شامل یک هزار و ۴۰۱ خانوار زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفتند، ۶ روستا نیز در حال گازرسانی است.

براساس این گزارش، نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور فریدون حسنوند، رئیس این کمیسیون، علیرضا ورناصری، نماینده مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی، محمدطلا مظلومی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نادرقلی زری‌میدانی، مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و شهر مسجدسلیمان برگزار شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار