اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

رحیم جلیلی مدیر موفق شرکت نمایشگاه های بین المللی استان خوزستان

نمایشگاه بین المللی از جمله فرصت سازان صنعت است که می تواند عرصه این بخش از اقتصاد را برای رقابت آماده نماید. در این رابطه خوزستان با برخورداری از توانائی های نیروی انسانی و تکیه بر وجود صنعتگران و سازندگان قطعات و تجهیزات و همچنین حضور گسترده صنایع و کارخانجات بزرگ نقش بی بدیلی می تواند در پشتیبانی از سایر بخش های اقتصادی بویژه با شعار اقتصاد مقاومتی داشته باشد، مشروط به اینکه از امکان عرضه منطقی در نمایشگاه ها بتوانیم بهره برداری لازم را بعمل بیاوریم.

در این رابطه باید توجه داشت که این رویکرد ظرف پنج سال گذشته با دوبرابر نمودن وسعت مساحت نمایشگاه بین المللی در اهواز بخوبی زمینه ساز این رقابت بوده است.بواسطه چنین تحولی در استان خوزستان “پایگاه خبری گفتمان نیوز” گفتگویی با رحیم جلیلی مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی خوزستان انجام داده است که ماحصل آن در ذیل می آید:

 

گفتمان نیوز /جناب آقای جلیلی بصورت خلاصه وضعیت مساحت وموضوعات نمایشگاه را با وضعیت فعلی مقایسه نمائید و بفرمائید توسعه اتفاق افتاده تا چه حدی توانسته با اهداف شما نزدیک باشد؟

 

ضمن تشکر از توجه پایگاه خبری پرمخاطب گفتمان نیوز” ؛ مردم عزیز استان خوزستان به یاد دارند تقریبا ۵ سال پیش سایت نمایشگاه فعلی فقط ۲۵۰۰ مترمربع فضای برگزاری نمایشگاه داشته اما در حال حاضر بیش از ۷۰۰۰ مترمربع ظرفیت برگزاری موضوعات مختلف نمایشگاهی را دارد. مدیریت و کارکنان خدوم نمایشگاه تلاش کرده اند موضوعات نمایشگاهی که سالی ۱۰ موضوع نمایشگاه برگزار می شده به ۴۰ موضوع نمایشگاهی در حال حاضر افزایش یابند. ما در حال حاضر توانسته ایم به این ظرفیت برسیم که بصورت دو سالانه یک موضوع نمایشگاهی بین المللی خارجی با حضور ۱۷ کشور در نمایشگاه استان برگزار شود. در سال جاری یک نمایشگاه خارجی با حضور تعداد ۱۷ کشور در سایت استان برگزار می شود که مقدمات آن فراهم شده است.

 

 

گفتمان نیوز/موقعیت نمایشگاه بین المللی خوزستان در کشور آیا دگرگون شده است؟

 

هر سال بالغ بر ۹۰ نفر تجار و سرمایه گذار خارجی از کشورهای مختلف جهان از موضوعات مختلف نمایشگاهی استان بازدید می نمایند و همچنین اقداماتی جهت معرفی سایت نمایشگاهی در سطح ملی و بین المللی صورت گرفته از جمله عضویت سایت نمایشگاه خوزستان در انجمن نمایشگاهی جهان ufi و عضویت مدیرعامل نمایشگاه خوزستان به عنوان نائب رئیس انجمن نمایشگاههای ایران، عضویت مدیرعامل نمایشگاه خوزستان در اتاق بازرگانی ایران که بصورت ماهیانه در جلسه اتاق بازرگانی ایران شرکت فعال دارد. عضویت نمایشگاه خوزستان در اتاق بازرگانی ایران و فرانسه همه این اقدامات در جهت تحکیم موقعیت نمایشگاه بین المللی خوزستان بوده است.

 

 

 

گفتمان‌نیوز/از لحاظ رفاهی و تدارکاتی برای غرفه داران امکاناتی فراهم شده است؟

 

اقداماتی که جهت رفاه و آسایش غرفه داران عزیز صورت گرفته از جمله تهیه فیبر نوری به جهت پخش برنامه های نمایشگاه بصورت زنده توسط صدا و سیماهمچنین ۶۰ خط تلفن جهت دستگاه کارت خوان- اینترنت پرسرعت و استفاده غرفه داران و شرکت کنندگان ساخت و ساز و برخورداری از دو سالن به ابعاد ۴۵۰۰ مترمربع- ساخت یک باب رستوران به ظرفیت ۳۰۰ نفر- ساخت سالن کنفرانس به ظرفیت ۵۰۰ نفر- آسفالت محوطه- مبلمان محوطه نمایشگاهی- ساخت سر درب نمایشگاه- تقویت و تعویض ترانس برق نمایشگاه-آماده سازی پارکینگ خودرو به تعداد ۳۰۰۰ از جمله اقدامات خدماتی و عمرانی بوده که در زمینی به مساحت ۲۷۰۰۰ مترمربع زمین فعلی نمایشگاه صورت گرفته است.

 

 

شاید مهمترین سرفصل امور پیگیری شده جنابعالی که مکررا هم اطلاع داریم در حال رایزنی با مسئولان مختلف و همچنین نمایندگان مجلس بوده اید مساله تدارک زمینی در حاشیه شهر اهواز بوده است.شما در این رابطه اگر ممکن است گزارش کوتاهی برای خوانندگان بفرمائید.

 

– مهمترین کار ما ضمن انجام تقویم نمایشگاهی پیگیری زمین سایت جدید نمایشگاه به ابعاد ۶۳ هکتار بوده که تابحال مدت بیش از ۴ سال به طول انجامیده است.شما مستحضرید که این زمین متعلق به نیروهای نظامی بوده و به راحتی و آسان مسائل ذیربط آن حل نشده است. بهرحال با همه فراز و فرودهای مختلف و کش و قوس های مختلف قانونی و اجرائی سرانجام زمین تخصیصی سایت جدید نمایشگاه بین المللی استان خوزستان حل شده است و ۴ میخ آن از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل گردید لذا نقشه زمین و توپوگرافی و استعلامات از ادارات مختلف در حال پیگیری و انجام است و طبیعتا بعد از تخصیص زمین می بایستی مشاور تعیین شودکه از سالن ها- نمازخانه- رستوران- هتل- پارکینگ- مجموعه فرهنگی ورزشی- راه آهن- پت هلی کوپتر- گمرک بانک- سایت اداری- سالن های همایش و کلیه امکانات مورد نیاز یک شهرک نمایشگاهی که تطابق با استانداردهای جهانی داشته باشد در اختیار مشاور قرار گرفته است و مشاور طرح باید از سایت های مختلف داخلی و

 

خارجی بازدید نماید تا الگوی مناسبی طراحی و در اختیار نمایشگاه خوزستان جهت اجراء قرار دهد. با این وصف بنظر می رسد اگر همه این مراحل هم طی شود چنین پروژه بزرگی یعنی ساخت و ساز سایت جدید نمایشگاه بین المللی خوزستان بیش از ۳ تا ۴ سال زمان می برد. باید توجه کنیم که سایت نمایشگاهی یکی از مهمترین جلوه های پرستیژ یک شهر و منطقه است لذا فارغ از نیاز سنجی صنعتی می بایستی به ساختار زیباسازی منطقه ای بویژه از لحاظ فرهنگی ظرافت های لازم را مورد توجه قرار داد.متاسفانه برخی از حاشیه سازان تصور می کنند با زدن و نصب چند چادر و سوله نمایشگاه را راه اندازی کنیم در حالیکه همین نوع نگرش های کوتاه مدت وضعیتی مثل مشکلات و شرایط گذشته را که هنوز ما با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم را به ما تحمیل می کند ازاین جهت حالا که ما با صبر و تحمل و پیگیری فراوان پس از این همه مدت توانسته ایم اصل قضیه یعنی تهیه و تدارک زمین را از حیث قانونی حل کنیم علی القاعده باید با یک نقشه مناسب و مهندسی فرهنگی منطبق بر شخصیت و هویت خوزستان را احداث کنیم.البته در چنین پروسه ای که تابحال طی نموده ایم ضروری است از همه مدیران استان خصوصا استاندار محترم جناب آقای دکتر شریعتی- جناب مهندس منوچهر رحمانی مدیر کل محترم راه و شهرسازی-جناب مهندس حسن زاده ریاست محترم سازمان صنعت, معدن و تجارت استان و همچنین دکتر حاجتی ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان تقدیر و تشکر بعمل بیاورم.

 

 

در پایان ضمن تشکر از پایگاه خبری گفتمان نیوز”، بخاطر اطلاع رسانی خوب و موثر؛برای تمام مردم شریف خوزستان آرزوی سلامتی و سرافرازی می‌نمایم

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار