اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت:اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای بیش از ۸۵ درصد از کارکنان پیمانکار/مشمولان ایثارگر برای تبدیل وضعیت با محدودیت سمت روبه‌رو نیستند

تبدیل وضعیت

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: با تمهیدات اندیشیده‌شده، مشمولان ایثارگر که طبق قانون در حال طی مراحل تبدیل وضعیت هستند، نباید با محدودیت سمت روبه‌رو شوند.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، فرزین مینو با بیان این مطلب افزود: بر اساس دستورعملی که به چهار شرکت اصلی ابلاغ شده است، در صورت محدودیت سمت، باید از طریق ایجاد سمت موقت و در سقف سازمان فرآیند تبدیل وضعیت را تکمیل کنند.

وی تصریح کرد: این فرآیند اگرچه با توجه به تعداد زیاد مشمولان و سیر طبیعی احراز مدارک و دیگر مراحل کار زمان‌بر است، اما با تأکیدهای ویژه در سطح چهار شرکت اصلی با جدیت در حال پیگیری است.

پذیرفته‌شدگان قراردادی مدت‌موقت به زودی دعوت به مصاحبه می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت همچنین اعلام کرد: آن دسته از کارکنان قراردادی مدت موقت که آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، به‌زودی دعوت به مصاحبه تخصصی می‌شوند.

مینو گفت: از حدود ۳۴ هزار نفر کارکنان قراردادی مدت موقت صنعت نفت حدود ۱۷۰۰ نفر در آزمون‌ها پذیرفته شده‌اند.

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای بیش از ۸۵ درصد از کارکنان پیمانکار

وی درباره وضع طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان پیمانکار نیز گفت: این طرح تاکنون برای بیش از ۸۵ درصد کارکنان پیمانکار مشمول اجرایی شده و بیمه تکمیلی نیز برای بیش از ۹۰ درصد این کارکنان برقرار شده است.

مینو تصریح کرد: با توجه به تعدد پیمان‌ها در سطح صنعت نفت و فعالیت بیش از ۱۰۶ هزار نفر نیروی پیمانکار، انجام کامل این فرآیند توسط شرکت‌های اصلی  کمی زمان‌بر شده و برآورد می‌کنیم در دو ماه آینده به‌طور کامل عملیاتی شود.

بخشنامه هیئت دولت برای کارکنان رسمی اجرا می‌شود

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت درباره مشکلات حقوق و دستمزد کارکنان رسمی صنعت نفت نیز عنوان کرد: تمهیدات لازم به‌منظور اجرای بخشنامه هیئت دولت از طریق هماهنگی این معاونت با مدیریت‌های منابع انسانی و مدیریت‌های مالی چهار شرکت اصلی درنظر گرفته شده است و در پایان این ماه اجرایی می‌شود.

افزایش حق سنوات کارگران رسمی صنعت نفت

مینو درباره پرداخت حق سنوات کارگران رسمی صنعت نفت نیز اعلام کرد: بر اساس رأی دیوان عدالت اداری، در پرداخت حق سنوات این کارکنان همه عوامل حقوق و مزد محاسبه می‌شود.

بر اساس این گزارش، تا پیش از اطلاعیه تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی، پرداخت پاداش (حق) سنوات کارکنان تابع قانون کار و تأمین اجتماعی شامل کارگران رسمی در زمان بازنشستگی تنها به ازای هر سال خدمت آخرین مزد مبنا تا ۳۰ سال خدمت بوده است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار