اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

نخستین بار در صنعت نفت :رونمایی از طرح آزمایشی سبک سازی نفت فوق سنگین

طرح آزمایشی سبک سازی نفت فوق سنگین به عنوان یکی از طرح های فناورانه پژوهشگاه صنعت نفت به سفارش شرکت نفت و گاز اروندان برای نخستین بار در صنعت نفت کشور رونمایی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت : برای حل مشکل نفت دارای API بالا از میدان نفتی آزادگان در خوزستان، در سال ۱۳۹۹ یک پروژه پژوهشی سرمایه‌ای به مناقصه گذاشته شد و امروز شاهد رونمایی از نمونه اولیه و آزمایشی در مقیاس کوچک خط تولید سبک سازی نفت فوق سنگین برای نخستین بار در صنعت نفت توسط این شرکت با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت هستیم.

 

رونمایی از طرح آزمایشی سبک سازی نفت فوق سنگین

 

عبداله عذاری اهوازی افزود: امیدواریم با انتخاب یک سرمایه گذار خوب این طرح پژوهشی هر چه سریعتر منجر به ساخت و استفاده میدانی شود تا نقش کلیدی این پروژه مهم که سبک سازی نفت کشور را به همراه خواهد داشت رقم بخورد و ما در شرکت نفت و گاز اروندان در این خصوص حمایت همه جانبه خود را برای پیشبرد اهداف عالی نظام که صرفه اقتصادی و تولید با کیفیت دارد اعلام می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه این شرکت یکی از بزرگترین میادین مشترک نفتی خاورمیانه را با کشور همسایه در اختیار دارد گفت: افزایش تولید و استخراج نفت از میدان‌های مشترک نفتی از مهمترین سیاست‌های حایز اهمیت وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز اروندان است.

 

عذاری اهوازی افزود:باید با اتخاذ تصمیمات کارآمد و قابل اجرا و همچنین با توجه به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان از ظرفیت‌های موجود در داخل بیش از پیش استفاده کرده و بهینه سازی هزینه‌های تولید و بهره برداری سریع‌تر از میدان‏‌های نفتی مشترک و سایر میدان‌های حوزه غرب کارون از جمله اقداماتی است که مورد اهتمام ما در این شرکت قرار دارد.

 

گفتنی است دستیابی به دانش فنی سبک سازی نفت سنگین، توسط پژوهشگران صنعت نفت کشورمان گام بلندی در راستای افزایش ارزش افزوده این ماده طبیعی است و باعث ارزآوری و صرفه اقتصادی خواهد بود.

 

شرکت نفت و گاز اروندان که در سال ۸۳ تشکیل شد میدان‌های نفتی دارخوین، آزادگان، جفیر و یادآوران در خوزستان را زیر پوشش دارد

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار