اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت با هدف افزایش کارایی هزینه‌کرد درآمدهای نفتی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت، به‌منظور حکمرانی و سیاست‌گذاری بهتر وزارت نفت و دولت بر توسعه بخش نفت و گاز و افزایش کارایی هزینه‌کردهای درآمد نفتی در این بخش است.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز : «مهدی طغیانی» با بیان اینکه با اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت همه هزینه‌های این شرکت برای حفظ و توسعه ظرفیت برداشت از میدان‌های نفت و گاز شفاف خواهد شد، گفت: این موضوع به نفع کشور و منطبق با قانون است و از جهت حکمرانی و سیاست‌گذاری بهتر وزارت نفت و دولت بر توسعه بخش نفت و گاز و افزایش کارایی هزینه‌کرد درآمدهای نفتی در این بخش است.

وی افزود: وقتی ما بتوانیم درآمد بیشتری را شناسایی کنیم، متناسب با آن بخش تکالیف بیشتری را می‌توانیم به‌عهده دولت گذاشته و دولت در قالب قانون به آن تکالیف عمل کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نبود شفافیت به نفع کشور و مردم نیست، هرچقدر این موارد روشن‌تر و شفاف‌تر باشد، دقیق‌تر برای آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت درباره اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت اعلام کرده بود که هدف از این تصمیم تقویت جایگاه حاکمیتی وزارت نفت و تقویت استقلال و ماهیت شرکت ملی نفت ایران، کاهش آثار تحریم بر درآمدهای این شرکت و افزایش شفافیت و کارایی هزینه‌کرد درآمدهای نفتی است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار