اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیر عامل آبفای خوزستان:کاهش بارش در سال آبی گذشته/برخی روستا‌های خوزستان مشکل تنش آبی دارند

پروژه آبرسانی

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، محمد رضا کرمی نژاد مدیر عامل آبفای خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به دلیل کاهش بارش در سال آبی گذشته، در بخشی از روستا‌های هویزه برای تامین آب مشکل وجود دارد که ۶ تانکر سیار آبرسان به آن‌ها اختصاص داده شد و در روستا‌های الهایی مسئله  پروژه آبرسانی هنوز حل نشده و کار‌های موقت در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه همکاران ما در آب و فاضلاب خوزستان این آمادگی را دارند که در فصل تابستان مشکلات را حل کنند، افزود: در  شادگان مشکلی جزئی وجود داشت که تلاش کردیم وضعیت مناسبی ایجاد شود و تانکر سیار در این منطقه فعال است، تعداد روستا‌های تحت تنش آبی پایین آمده است و اکنون ۸۰ الی ۹۰ روستا تحت این تنش هستند و دام‌های سنگین این روستا‌ها با کمبود آب مواجه اند که برای حل آن برنامه ریزی انجام داده ایم و تعمیرات و تغییرات اعمال می‌شود.

کرمی نژاد بیان داشت: با تانکر‌های سیار مشکل آبرسانی برخی روستاها حل شده است و برآورد هواشناسی نشان می‌دهد تنش آبی حاد‌تر شده است که اقداماتی مانند پایش و رفع بحران‌ها، پایداری خدمات در دفع فاضلاب، سیل و تامین آب مواکب برای اربعین، ارتقای کیفی آب تصفیه خانه‌ها در آبادان، خرمشهر و رامهرمز راه اندازی سامانه‌های پایش آنلاین کیفی انجام شد.

مدیر عامل آبفای خوزستان تصریح کرد: ۱۸ دستگاه ترانس تعمیر و ۶۸ دستگاه سنسور فشار خریداری شده است و نگهداری بهینه از تاسیسات، کاهش هدررفت آب و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا از اقداماتی است که باید انجام شود و در خوزستان هر نفر ۱۰۰ لیتر در خانه ذخیره آبی داشته باشد و این ظرفیت برای یک شبانه روز جواب می دهد و هر خانه یک مخزن ذخیره داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال طراحی اعتبارات مناسب هستیم و در شهر‌های دیگر برنامه دراز مدت سیمای ۱۴۳۰ را داریم و ۳۰ هزار برنامه طراحی شده است که پس از اجرا، استان از نعمت آب استاندارد بهره مند می‌شود و در بندر امام خمینی(ره) ۸۵ درصد از خطوط جمع کننده فاضلاب اصلاح شده است و بقیه آن خطوط نیز تکمیل خواهد شد همچنین ۸۰ درصد تصفیه خانه بندر امام تعمیر شد.

او گفت: ۷۶ شهر و ۲ هزار و ۷۴۱ روستا داریم و تعداد اشتراک‌های آب یک میلیون و ۴۸۰ است میانگین تولید روزانه آب در خوزستان ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار متر مکعب است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار