اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد:تامین آب با کیفیت برای خوزستان حتی در صورت عدم بارندگی

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای ماه‌های آینده حتی اگر بارش نداشته باشیم، تلاش خواهیم کرد تا مردم در خوزستان با مشکل کاهش کیفیت آب مواجه نشوند و از آب شرب با کیفیت استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز،حمیدرضا جانباز در جلسه بررسی پروژه‌های آبی خوزستان که امروز (سوم مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال موضوع تامین آب شرب کشور، موضوع مهمی است زیرا سال آبی گذشته که تنها چند روزی است به پایان رسیده را با کاهش بارندگی ۳۷ درصدی پشت سر گذاشتیم.

وی افزود:سال آبی ۱۳۹۹ -۱۴۰۰ بر اساس میانگین آماری در ۵۰ سال گذشته جزو خشکترین سال‌های بارشی کشور بود و باید به این مساله توجه داشت که با شرایط سخت وارد سال آبی جدید شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها دیرهنگام اتفاق می‌افتد و همچنین شاهد افزایش درجه حرارت بیشتر از متوسط میانگین خواهیم بود.

جانباز ادامه داد: در خوزستان عمده سامانه‌های تامین آب در بخش کشاورزی و شرب، وابسته به بارش بالادست است. اکنون وضعیت سدها از نظر ذخیره، وضعیت مناسبی نیست و همه در تلاش هستند تا مقدار و کیفیت آب را برای خوزستان مدیریت کنند تا به ویژه در بحث شرب، کمترین مشکل را داشته باشیم‌.

وی با اشاره به تاکید هیات دولت و رئیس جمهور برای سرعت بخشی به اجرای سامانه آبرسانی طرح غدیر در خوزستان گفت: تلاش خواهیم کرد در آینده‌ای نزدیک به منبع با کیفیت دز متصل شویم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: برنامه داریم تا ظرف هشت ماه آینده این کار را انجام دهیم و بتوانیم بخش عمده‌ای از تامین و انتقال آب طرح غدیر را از دز انجام دهیم.

جانباز عنوان کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با مدیریت مصرف در حوزه کشاورزی و همچنین بخش شرب، مشکلات را در پاییز به حداقل برسانیم. در این شرایط سخت همه مصرف کنندگان آب باید کمک کنند تا شاهد مشکل تامین آب نباشیم.

وی ادامه داد: در بخش آب شرب سعی ما بر این است که بیشترین آب انتقالی از غدیر به نقاط جمعیتی خوزستان منتقل شود. همچنین به دنبال آن هستیم که تعدادی از روستاها که مستقیما از کارون آب برداشت می‌کنند را به کمک روش‌هایی، آب با کیفیت برای آن‌ها تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای ماه‌های آینده حتی اگر بارش نداشته باشیم، تلاش خواهیم کرد تا مردم در خوزستان با مشکل کاهش کیفیت آب مواجه نشوند و از آب شرب با کیفیت استفاده کنند.

جانباز با اشاره به آخرین وضعیت طرح فاضلاب اهواز ادامه داد: طرح فاضلاب اهواز در سه محور مهم و عمده در حال بررسی و بخش عمده‌ای از کار توسط قرار سازندگی خاتم در حال انجام است و در بحث گرفتگی‌های فاضلاب نیز سعی شده در نقاطی که مردم بیشتر در مضیقه هستند، کار در اولویت قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در تابستان سال آبی ۱۴۰۰، در کشور ۳۰۰ شهر میزان تولید و مصرف آب برابری داشتند و به چنین شرایطی تنش آبی می‌گویند. از این ۳۰۰ شهر، در ۱۰۰ شهر کمبود آب بیشتر از ۲۰ درصد بود.

جانباز ادامه داد: برای تابستان ۱۴۰۱ برنامه داریم تا نقاط حساس به قطع برق را رفع مشکل کنیم. این کار کمک خواهد کرد تا در زمان برق تاسیسات آبرسانی دچار مشکل نشوند، البته ۴۰ درصد از تاسیسات حساس آبرسانی در کشور مولد برق دارند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار