اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

امضای قرارداد‌های ساخت تجهیزات جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت با سازندگان ایرانی

جمع‌آوری گاز‌های همراه

مراسم امضای قرارداد‌های ساخت تجهیزات جمع‌آوری گاز‌های همراه، میان وزارت نفت و سازندگان ایرانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، در این مراسم که با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، استاندار خوزستان، مدیرعامل مپنا، مدیرعامل پالایشگاه بید بلند خلیج فارس و چند تن نمایندگان مجلس برگزارمی شود سه قرارداد با شرکت‌های ایرانی برای ساخت تجهیزات طرح جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت به ارزش بیش از۱۶۵ میلیون یورو امضاء می‌شود.

این سه قرارداد جزئی از مجموعه ۱۷ قراردادی است که به ارزش یک میلیارد یورو بین پالایشگاه بید بلند خلیج فارس و مناطق نفت خیز جنوب امضا خواهد شد.

با اجرای این قراردادها، روزانه حدود ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت جمع آوری و به‌عنوان خوراک به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس ارسال می‌شود.

پس از عملیاتی شدن این طرح از گاز‌های همراه نفت که پیش از این در مشعل‌ها سوزانده می‌شد سالانه ۷۰۰ میلیون دلار درامد عاید کشور خواهد شد.

این سه قرارداد برای تأمین تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح با سه شرکت ایرانی امضا می‌شود.

طرح بهسازی و احداث تاسیسات جمع‌آوری گاز‌های مشعل برای تأمین پایدار و افزایش خوراک مجتمع عظیم بیدبلند خلیج فارس، به‌عنوان بزرگ‌ترین هاب گازی غرب آسیا اجرا می‌شود وبا اجرای آن تولید بیش از ۳۳ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در ایران کاهش می‌یابد. در معاهده آب و هوایی پاریس ایران متعهد شده تولید ۳۸ میلیون تن گاز گلخانه‌ای را کاهش دهد که با اجرای این طرح، بیش از ۸۰ درصد تعهد ایران اجرایی می‌شود.

طرح بهسازی و احداث تاسیسات جمع‌آوری گاز‌های مشعل برای تأمین پایدار و افزایش خوراک مجتمع عظیم بیدبلند خلیج فارس، به‌عنوان بزرگ‌ترین هاب گازی غرب آسیا اجرا می‌شود وبا اجرای آن تولید بیش از ۳۳ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در ایران کاهش می‌یابد. در معاهده آب و هوایی پاریس ایران متعهد شده تولید ۳۸ میلیون تن گاز گلخانه‌ای را کاهش دهد که با اجرای این طرح، بیش از ۸۰ درصد تعهد ایران اجرایی می‌شود.طرح بهسازی و احداث تاسیسات جمع‌آوری گاز‌های مشعل برای تأمین پایدار و افزایش خوراک مجتمع عظیم بیدبلند خلیج فارس، به‌عنوان بزرگ‌ترین هاب گازی غرب آسیا اجرا می‌شود وبا اجرای آن تولید بیش از ۳۳ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در ایران کاهش می‌یابد. در معاهده آب و هوایی پاریس ایران متعهد شده تولید ۳۸ میلیون تن گاز گلخانه‌ای را کاهش دهد که با اجرای این طرح، بیش از ۸۰ درصد تعهد ایران اجرایی می‌شود.

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار