اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مطرح کرد:جمع آوری گاز‌های همراه گامی به سوی نهضت سبز

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: برنامه‌هایی برای جمع آوری گاز‌های همراه در استان و حرکت به سوی نهضت سبز در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، علیرضا دانشی با بیان اینکه در خوزستان بر اساس مستندات موجود، حدود ۳۵ درصد از آلاینده‌های موجود، متعلق به صنایع است، افزود: این آلاینده‌ها شامل؛ دی و تری اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن و منوکسید کربن هستند.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌هایی برای جمع آوری گاز‌های همراه به میزان حدود ۹۵۰ میلیون فوت مکعب در منطقه شرق فعالیت‌های شرکت شامل؛ آغاجاری و گچساران در اجرای آن‌ها در آینده‌ای نزدیک، بیان کرد: در منطقه اهواز و مارون نیز حدود ۲۶۰ میلیون فوت مکعب گاز جمع آوری خواهند شد.

دانشی با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان متولی و شرکت عظیمی که در منطقه مستقر است و خودش را مکلف کرده تا برای هوای پاک تلاش کند، اظهار داشت: در اقدام اولیه، تلاش خود را برای جمع آوری گاز‌های همراه، معطوف کرده ایم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به پیگیری ۲ طرح عظیم و بزرگ در این راستا اشاره و تصریح کرد:ان شاالله در آینده‌ای نزدیک و در دهه فجر، شاهد اقدامات موثر برای عقد قرارداد در این خصوص خواهیم بود.

اجرای نهالکاری در ۲ هکتار از مناطق مختلف خوزستان

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این موضوع کمک خواهد کرد تا هوایی پاک‌تر داشته باشیم، بیان داشت: در گام نخست این طرح، بحث نهالکاری که شامل؛ ۲ هزار هکتار در منطقه شلمچه، کریت، غیزانیه، خرمشهر، رامشیر، آغاجاری، رامهرمز و … است، اجرا می‌شود.

دانشی ادامه داد: حتما با همه توان برای یک نهضت سبز در استان خوزستان تلاش خواهیم کرد، چون به هوایی پاک نیاز مبرم داریم و باید برای سلامتی مردم تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: در شرایط جنگ، بسیاری از نخیلات خود را از دست دادیم و خوب است که به طرف نهال‌های مثمر سوق پیدا کنیم، به همین منظور تیمی به صورت ویژه تشکیل داده شده تا در سال جاری و سال آینده در این خصوص اقدام کرده و به موضوع ورود کنند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار