اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران مطرح کرد:ثبت ۴ هزار و ۴۸۶ روز عملیات حفاری چاه‌های اکتشافی از سوی ملی حفاری

حفاری چاه‌های اکتشافی
شرکت ملی حفاری ایران با ثبت ۴ هزار و ۴۸۶ روز عملیات حفاری چاه‌های اکتشافی، نقش محوری در تولید و بهره برداری از میدان نفتی آذر ایفا کرد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، سید عبداله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تبریک آغاز بهره برداری رسمی از میدان نفتی آذر به عنوان پیچیده‌ترین میدان مشترک نفتی کشور به کارکنان صنعت نفت، گفت: افتخار ملی حفاری این است که عملیات حفاری چاه اکتشافی این میدان را با به کارگیری دستگاه حفاری ۴۸ فتح در مدت ۷۸۳ روز در کارنامه خود دارد.

او با بیان اینکه متخصصان و کارکنان سختکوش این شرکت با بسیج امکانات و تجهیزات و اختصاص دستگاه‌های حفاری سنگین و فوق سنگین ۳۵، ۳۷، ۴۸ و ۶۰ فتح حفر  را انجام دادند ، افزود: تکمیل ۸ حلقه چاه اعم از اکتشافی و توسعه‌ای در میدان آذر، برگ زرینی از تلاش، تخصص و تجربه را در کارنامه صنعت نفت کشور به ثبت رساندند.

موسوی با اشاره به اینکه در حفاری ۱۹ حلقه چاه در این میدان که در شمار نادرترین میادین نفتی از نظر تنوع و پیچیدگی سازندی در جهان محسوب می‌شود، تصریح کرد: بالغ بر ۷۰۰ نفر از متخصصان، کارشناسان و کارکنان این شرکت حضوری فعال داشتند و تجارب گرانسنگ حاصل از دانش فنی و تجربی میان متخصصان شرکت سروک آذر، سایر پیمانکاران و این مجموعه، بستر کار را در مقاطع زمانی سال ۸۲ تا ۸۴ و ۹۱ تا ۹۷ برای توسعه و بهره برداری از این میدان مشترک فراهم آورد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: اجرای حفاری ۷ حلقه چاه توسعه‌ای به صورت کلید در دست از صفر تا صد (EPDS) در مدت سه هزار و ۷۰۳ روز کار در شرایط ایمن، بیانگر توجه این شرکت که بیش از ۴۰ درصد عملیات حفاری در این میدان را برعهده داشت به انجام کار برمبنای مقررات و ضوابط HSE می‌باشد.

این مقام مسئول استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ساخت داخل، راندن لوله جداری ۲۰ اینچ در عمق ۲ هزار متری که در نوع خود در صنعت حفاری کم نظیر بوده و بکارگیری تجهیزات سرچاهی ۱۰ هزار پوند بر اینچ مربع (پام) مربوط به چاه ‎های پرفشار را از نکات قابل توجه فنی در تحقق عملیات حفاری در چاه‌های توسعه‌ای این میدان عنوان کرد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار