اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

تحلیلی بر حضور دکتر محسن رضایی در انتخابات آینده ی ریاست جمهوری

دکتر محسن رضایی

هر انتخابات علی الخصوص در حوزه ی ریاست جمهوری در کشور ما فرصتی است طلایی برای ثبت نام انسان ها بر قلب تاریخ پر رمز و راز این کهن سرزمین دوست داشتنی؛پس طبیعی است که عاشقان این آب و خاک حتی برای چند بار هم شده در این انتخابات ثبت نام کنند شاید که بتوانند آنچه از تفکر و برنامه سالها در روح و روان آنها برای آبادانی کشور رخنه کرده را پیاده کرده و دین خود را به میهن خویش ادا نمایند.
این چند خط را ازین باب مرقومه کردم که همگان بدانند اینکه محسن رضایی میرقائد چندین بار برای ریاست جمهوری ثبت نام کرده است دلیل بر ضعف و نکوهش او نیست بلکه می تواند دلیلی بر عشق او به ایران و انگیزه های فراوان او برای اجرای طرح و برنامه هایی باشد که سالها در ذهن و قلب خود برای آبادانی و سرافرازی کشور چکش کاری و صیقل کاری نموده است.

سبزوار رضایی میرقائد (زاده ۱۸ شهریور ۱۳۳۳ مسجدسلیمان) یا همان محسن رضایی، فرمانده نظامی، اقتصاددان و سیاست‌مدار ایرانی است که هم‌اکنون به‌عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کند او همچنین مدرس دانشگاه امام حسین است.
وی با فرمان امام خمینی در سال١٣۶٠ فرمانده سپاه شد و تا سال١٣٧۶ به مدت ١۶ سال فرمانده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و بعد از آن نیز به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم رهبر انقلاب منصوب گردید ایشان دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران دارد و بیش از این سه دوره کاندیدای ریاست جمهوری ادوار مختلف بوده است و در میان کاندیداها به داشتن طرح ها و برنامه های اقتصادی شهرت دارد اینها را بصورت مختصر نوشتم تا مخاطبان بهتر در جریان فعالیت های وی تا به امروز قرار بگیرند.
اما در این نوشتار می خواهم به مهمترین فاکتورهای مثبت انتخاباتی ایشان و نیز دلایل عدم موفقیت ایشان در ادوار گذشته بپردازم.

از نقاط قوت دکتر محسن رضایی یکی کاریزمای ذاتی و دوست داشتنی بودن او به عنوان یک سردار جنگ و قدرت فرماندهی او در جنگ تحمیلی است دیگر نقطه قوت او رای قومی و عشایری ایشان است که به علت لر بختیاری بودن تقریبا چند استان لر نشین مانند لرستان؛کهگلویه بویر احمد؛چهارمحال بختیاری و تا حدود زیادی إیلام و خوزستان محل عمده ی رای ایشان می باشد و این رای قومی و قبیله ای همواره بیس رای او را تشکیل می دهد.
نقطه قوت دیگر او رای بدنه ی قدیمی و سابقون سپاه پاسداران است که روی او تعصب ویژه ای دارند و قشرهایی از جوانان و دانشگاهیان و نیز رای اقوام دیگر از جمله کرد و عرب که بخاطر حمایت همرزمانش همچون علی شمخانی معمولا به او داده می شود و آنها معمولا او را حمایت می نمایند.
برنامه های اقتصادی محسن رضایی در شرایطی که مردم با مشکلات عدیده ی اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند نیز می تواند مهمترین نقطه قوت و خصیصه ی انتخاباتی او باشد که اگر درست روی آن مانور داده شود می تواند کلید پاستور را به محسن رضایی هدیه کند.
و اما نقاط ضعف کارناوال انتخاباتی دکتر محسن رضایی که در ادوار گذشته باعث عدم موفقیت ایشان گردید.

تیم تبلیغاتی ضعیف و ناکارآمد:در حالی که محسن رضایی سایت خبری پر بازدید و کشوری همچون تابناک را در مجموعه ی خود دارد اما متاسفانه کمترین مانور تابناک در استان هایی چون خوزستان روی معرفی برنامه های محسن رضایی بوده است و استفاده از افرادی که توان رسانه ای کافی را ندارند یا توان دارند و برای محسن رضایی صرف نمی کنند تابناک را بی رونق و کم اثر کرده است و کلا در بعد تبلیغات و رسانه تیم او همواره ضعیف ترین عملکرد را داشته است.
در بعد مشاورین هم متاسفانه تیم محسن رضایی بسیار ضعیف است و میبینیم که هربار که محسن رضایی در موضوعاتی مانند کربلای پنج و….مصاحبه کرده است جنجال هایی به ضرر او در کشور بوجود آمده و رقبا و بدخواهان او سوار بر موج منفی بوجود آمده بر او تاخته اند.
در حالیکه حضور تیم مشاوران قوی و کاربلد در کنار او می توانستند با تدارک طرح و برنامه های مفید و موثر با هر مصاحبه او را از لحاظ محبوبیت و میزان جذب آرا پیش برده و جلو بیندازند.

اما مهمترین نقطه ضعف محسن رضایی علیرغم توان و پتانسیل بالای خود او؛ چند دستگی و عدم وجود اتحاد و همدلی در حلقه ی نزدیکان اوست.
در کار تشکیلاتی معمولا مانند یک بهمن عمل می شود یعنی ابتدا یک گلوله ی برف از کوه به راه افتاده و با جذب در میان راه به یک بهمن عظیم و فراگیر تبدیل می شود تیم همراهان همیشگی او که از همرزمان؛محافظان و رفقای قدیمی و وفادار به او هستند اولا با چهره هایی به ظاهر خشن و نظامی فاقد توان لازم برای جذب جوانان هستند و جوانان امروز با دیدن آنها بیشتر فاصله می گیرند و دفع می شوند تا جذب شوند برای جذب نسل جدید و انجام کار تشکیلاتی به چهره هایی ملایم تَر و انعطاف پذیرتر نیاز هست و باید در این زمینه در تیم محسن رضایی یک رنسانس عمیق شکل بگیرد.
این تیم علاوه بر اینکه همگی به حاج محسن ارادت دارند و وفادار هستند اما در بیان و ابراز این وفاداری با هم نوعی رقابت پنهان دارند و این رقابت همیشگی که سالهاست در درون حلقه ی اول محسن رضایی وجود داشته است هرگز اجازه ی ورود افراد جدید و توانمند به حلقه ی نزدیکان او و افزایش تعداد نفرات حلقه را نداده است و باعث دفع و چند دستگی و چند صدایی در حلقه ی اول وفاداران ایشان گردیده است.
حالا وقت و انرژی که باید برای جذب آرا و نظرات مردم صرف گردد صرف انکار همدیگر و همان رقابت پنهان برای حذف رقیبان داخلی در نزدیکی به محسن رضایی می گردد.
این رقابت پنهان و تخریبی که باعث می شود هرکس ساز خود را بزند! مهمترین عامل در عدم موفقیت دکتر محسن رضایی در انتخابات های گذشته ی ریاست جمهوری بوده است در نوشتارهای آتی به فرصت ها و تهدیدهای حضور دکتر محسن رضایی در انتخابات آینده خواهیم پرداخت.

۲بهمن ماه۹۹/بابک طهماسبی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار