اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

استاندار خوزستان عنوان کرد:تکمیل شبکه فاضلاب اهواز در برنامه دو ساله

استاندار خوزستان با اشاره به روند اجرای طرح‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب گفت: اجرای برنامه‌های کوتاه مدت، به منظور مدیریت وضع موجود است تا شاهد وقایع چند سال اخیر نباشیم و در قالب برنامه میان مدت یعنی دو ساله نیز باید شبکه فاضلاب اهواز به اتمام برسد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز،صادق خلیلیان در جلسه بررسی پروژه‌های پیشگیری از آبگرفتگی که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باید در خوزستان شرایط رفاه مردم فراهم شود. بحث آب، فاضلاب و آب‌های سطحی مهم هستند که باید این موارد به بهترین شکل ممکن سازمان‌دهی شوند زیرا مردم حداقل انتظار دارند محیط زندگی سالمی داشته باشند.

وی افزود: سایر دستگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات مستقر در خوزستان باید با هماهنگی، این مشکلات را برطرف کنند که خوشبختانه اکنون این همدلی و همراهی وجود دارد. بخش عمده کار در زمینه‌های مورد نگرانی انجام شده است و در کوتاه مدت مشکلات به کمترین سطح خود خواهد رسید. اطمینان نسبی برای کوتاه مدت ایجاد شده است.

خلیلیان بیان کرد: نباید از انجام کارهای بلند مدت نیز در خصوص فاضلاب اهواز غافل شویم. باید شبکه دفع فاضلاب مطمئن در اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان داشته باشیم تا مردم دچار مشکلات حاد نشوند.

وی با بیان اینکه مشکلات فاضلاب شوخی‌بردار نیست، تصریح کرد: سخت است که فاضلاب وارد زندگی مردم شود.

استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری ویژه ایجاد شبکه دفع فاضلاب اهواز، بیان کرد: باید جلسه‌ای نیز برای بررسی وضعیت فاضلاب شهرهای دیگر استان خوزستان تشکیل و مسائل رصد شود.

وی گفت: این شرایط ناشی از غفلت چند ساله است و می‌بینیم که تلنبار شدن این مسائل موجب ایجاد شدن مسائلی شده است که اکنون با آن دست به گریبان هستیم.

خلیلیان افزود: برای نگهداری سیستم‌های فاضلاب باید ساز و کاری فراهم شود؛ هر سیستمی به نگهداری نیاز دارد تا کار خود را بهنگام انجام دهد.

وی بیان کرد: ما باید وظایف خود را بهنگام انجام دهیم. غفلت‌هایی که طی چند سال اخیر بر دولت وقت حاکم بود و انفعال و بی‌تدبیری‌هایی که دولت گذشته به خرج داده است دامنه آن تا استان‌های مختلف سرایت کرده که این وضعیت را در استان خوزستان شاهد هستیم. امیدوارم با انجام کارهای بلند مدت، خیال مردم راحت باشد که دیگر این مشکلات، رخ نخواهد داد.

استاندار خوزستان گفت: همه دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از شهرداری، آبفا و شرکت‌ها و موسسات مستقر در خوزستان که باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را نسبت به مردم انجام دهند، پای کار آمده‌اند.

وی با اشاره به سرعت کار در طرح‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب در یک ماه اخیر، افزود: در دو بعد کوتاه مدت و میان مدت در حال فعالیت هستیم. شبکه دفع فاضلاب اهواز و شبکه دفع و جمع‌آوری آب‌های سطحی در این دو بعد در حال پیگیری هستند.

خلیلیان گفت: برنامه‌های کوتاه مدت، به منظور مدیریت وضع موجود است تا شاهد وقایع چند سال اخیر نباشیم و در قالب برنامه میان مدت یعنی دو ساله نیز باید شبکه فاضلاب اهواز به اتمام برسد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در دستور کار داریم که در شهرهای دیگر نیز کار شود تا در کوتاه مدت شرایط مدیریت و در بلند مدت شبکه مطمئن دفع فاضلاب و آب‌های سطحی را داشته باشند تا مردم در محیط سالم و امن زندگی کنند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار