اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

رئیس جمهور مطرح کرد:طرح انتقال نفت گوره-جاسک برای استقلال کشور حائز اهمیت است

طرح ملی انتقال نفت خام

رئیس جمهوری در ارتباط ویدئوکنفرانسی با مراکز خدمات و تولید انرژی زیرمجموعه وزارتخانه‌های نفت و نیرو، ضمن تبریک عید نوروز و قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این مراکز در ارائه خدمت به مردم گفت:طرح ملی انتقال نفت خام گوره- جاسک برای استقلال کشور اهمیتی بسیار زیاد و راهبردی دارد.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه، چهارم فرودین‌ماه ۱۴۰۰ در ارتباط تصویری با مرکز هماهنگی و کنترل آب تهران، نیروگاه شهید سلیمی نکاء، سد و نیروگاه کرخه و مرکز آب شیرین‌کن بندرعباس از مراکز زیرمجموعه وزارت نیرو و مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، خط لوله انتقال نفت خام گوره- جاسک و انبار نفت ری از زیرمجموعه‌های وزارت نفت در جریان فعالیت‌های این مراکز و روند تولید، انتقال و توزیع آب، برق، گاز و نفت به سراسر کشور قرار گرفت.

وی در این ارتباط تصویری در گفت‌وگو با مدیران عامل مراکز یادشده با قدردانی از خدمات بزرگ و شبانه‌روزی آنان در ارائه خدمات به مردم، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید و در طول هفت سال گذشته تلاش‌های بسیار زیادی برای تامین آب پایدار سالم، آب روستایی، تصفیه‌خانه‌ها و فاضلاب انجام شده است که با گذشته قابل مقایسه نیست.

رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت سد کرخه در تامین آب، برق و کنترل سیلاب‌ها عنوان کرد: بدون تردید اگر این سدها نبود، با سیلاب عظیمی که سال ۹۸ در خوزستان جاری شد معلوم نبود که این منطقه چه وضعی پیدا می‌کرد، سد کرخه از جمله سدهایی به شمار می‌آید که ضمن حفظ پایداری زمین زراعی و حیات مردم خوزستان در برابر سیلاب‌ها، در تامین آب و برق مردم منطقه نیز نقش مهمی داشته است.

روحانی با اشاره به اهمیت مرکز آب شیرین‌کن بندرعباس و توجه دولت به توسعه اینگونه مراکز اظهار کرد: شاید برای احیای مناطق جنوب و شرق کشور چاره‌ای جز اتکا به نمک‌زدایی آب دریا نداشته باشیم، دولت اقدام‌های مهمی را در این باره برای تامین آب آشامیدنی مردم در دستور کار خود قرار داده است و با جدیت آن را دنبال می‌کند.

وی همچنین در ارتباط تصویری با مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اقدام‌های دولت در زمینه گازرسانی به مناطق مختلف کشور، گفت: شرکت ملی گاز در طول هفت سال گذشته اقدام‌های بسیار بزرگی در حوزه گازرسانی انجام داده است و با این اقدام‌ها، گازرسانی به روستاها از ۱۴ هزار به بیش از ۳۲ هزار روستا رسیده است ضمن اینکه در این دوره همچنین توانستیم به استان سیستان و بلوچستان گازرسانی انجام دهیم.

وی صرفه‌جویی در مصرف گاز را حائز اهمیت دانست و گفت: روزانه بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز تولید می‌کنیم که اگر ۳۰ درصد در مصرف آن صرفه‌جویی کنیم، می‌توانیم سالانه رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد مترمکعب گاز صادر کنیم.

رئیس جمهوری همچنین در ارتباط تصویری با انبار نفت ری، با قدردانی از وزارت نفت، گفت: امروز با اقدام‌های بسیار بزرگی که در مجموعه وزارت نفت انجام شده است در بنزین و گازوئیل به خودکفایی رسیده‌ایم در حالی که هشت سال پیش نیازمند واردات بنزین و حتی گازوئیل بودیم، امروز همچنین به اندازه کافی قدرت تولید و انتقال فرآورده‌های نفتی را داریم.

روحانی در هفتمین ارتباط تصویری خود، طرح انتقال نفت خام گوره- جاسک را از طرح‌های کم نظیر در تاریخ کشور توصیف کرد و گفت: این طرح برای استقلال کشور اهمیتی بسیار بالا و راهبردی دارد و به معنای واقعی کلمه برای استقلال کشور حائز اهمیت است.

وی افزود: پارسال جهش تولید در تامین و تولید نیازمندی‌های این خط انتقال بزرگ در داخل کشور بود و اینکه در زمان جنگ اقتصادی موفق شدیم هزار کیلومتر خط لوله انتقال را راه‌اندازی کنیم اقدامی بسیار ارزشمند و عظیم به شمار می‌آید.

در ارتباط‌های ویدئوکنفرانسی امروز رئیس جمهوری، مدیران عامل مراکز خدمات و تولید نیرو و انرژی گزارشی از ظرفیت‌ها و فرآیند تولید، انتقال و توزیع آب، برق، گاز و پخش فراورده‌های نفتی در سراسر کشور ارائه کردند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار