اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

[secondary_title]

نماینده مردم شوش مطرح کرد:تصمیمات مربوط به مدیریت منابع آبی باید در استان خوزستان اتخاذ شود

مدیریت منابع آبی

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس با بیان اینکه تصمیمات مربوط مدیریت منابع آبی باید در استان خوزستان اتخاذ شود،گفت: مدیران غیر بومی و غیرکارشناس مسبب وضع موجود است.

به گزارش پایگاه خبری گفتمان نیوز، محمد کعب عمیر طی یک نشست ابعاد تازه ای از پروژه انتقال آب،خشکسالی و سیل سال ۹۸ استان خوزستان مطرح کرد.
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران بی آبی و خشکسالی بی سابقه در استان خوزستان گفت: سو مدیریت منابع آبی خوزستان و پروژه انتقال آب به اصفهان دو علت مهم کمبود آب در استان است.در سال ۹۷ علی رغم اعلام هواشناسی در خصوص بارش بارانهای سیل آسا سازمان آب و برق استان خوزستان وقوع خشکسالی را اعلام کرد که نتیجه آن وقوع سیل در اواخر سال ۹۷ و ۹۸ بود.
وی با تشریح اهداف تاسیس و انواع سدها در جهان بیان کرد:با توجه به اینکه سد ها برای مدیریت منابع آبی و ذخیره آب برای دوران خشکسالی همچنین تامین برق احداث می شوند متاسفانه سد ها برای استان خوزستان به یک معضل تبدیل شده اند.
کعب عمیر یکی دیگر از علتهای خشکسالی و سیل سالیان گذشته را وجود غیر بومی ها در بدنه مدیریتی استان دانست و گفت: اشخاصی که در سازمان آب و برق استان خوزستان مسئول اند غیر بومی و آشنایی کافی با جغرافیا استان و مناطق پرخطر ندارند که نتیجه آن خشکسالی امسال و سیل سالیان گذشته بوده است.
وی افزود: از زمان ورودم به مجلس تحقیقات و پیگیریهای در خصوص عدم انتقال آب از استان خوزستان داشتم حتی پیگیر برکناری و برخورد با شخصی که مسبب وضع موجود و سیل ۹۸ بود نیز بودم اما متاسفانه با عدم حمایت سایر نمایندگان مواجه شدم.
نماینده شوش و کرخه با اشاره به تصمیم وزارت نیرو در خصوص تعیین مرزهای آبی(تقسیمات آبی بین استان ها) در سال گذشته بیان کرد: این تصمیم وزارت نیرو قابل تامل است زیرا تنها هدف این تصمیم انتقال آب برای سایر استانها است.
وی مشکلات ناشی از کم آبی در استان را برشمرد و گفت: کمبود آب حتی سبب وقوع درگیریهایی و اختلافاتی میان مردم منطقه شده است که مسئول این اتفاقات مدیران خاطی است.
کعب عمیر ضمن اشاره به وجود دو راهکار برای رفع مشکلی کم آبی در استان خوزستان گفت: برای رفع مشکل کم آبی در کوتاه مدت باید خروجی سدها افزایش و در بلند مدت از انتقال آب برای مصارف غیر آشامیدنی به سایر استانها جلوگیری شود.
وی با تاکید براینکه باید تصمیمات مربوط مدیریت منابع آبی باید در استان اتخاذ شود افزود: متاسفانه مدیریت آب استان و کشور به دست یک شخص اصفهانی با نام حاج رسولی های است.ایشان حتی بستر و زمینه انتقال آب از استان خوزستان را نیز فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه احداث تونل بهشت آباد غیرکارشناسی است خاطر نشان کرد: تونل انتقال آب بهشت آباد ۷۰۰میلیون متر مکعب آب از استان خوزستان به استانهای دیگر منتقل میکند که باعث وارد شدن خسارت ۴۵۰۰ میلیارد تومانی به استان و کشور شده است.
نماینده شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی در آخر بیان کرد: از نمایندگان مجلس خبرگان استان خوزستان و سایر نمایندگان مجلس میخواهم که با یک کلمه واحد و قاطع از وارد شدن خسارات بیشتر به استان و مردم عزیزمان جلوگیری کنیم و سایر مطالبات بر حق خوزستان را محقق سازیم.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار